چه چیزی باعث خشکسالی شدید در ایالات متحده می شود – و چگونه تغییرات آب و هوایی آن را بدتر می کند؟

حقیقت یا پیامدها، مکزیک جدید - 15 اوت: نمای هوایی از یک حلقه وان حمام  ذخایر معدنی به جا مانده از سطوح بالاتر آب در مخزن خشکسالی فیل بوت در 15 اوت 2022 در نزدیکی حقیقت یا پیامدها، نیومکزیکو.  بزرگترین مخزن نیومکزیکو در حال حاضر با وجود بارندگی های موسمی اخیر در این ایالت، 3.8 درصد ظرفیت کامل دارد.  مقامات می گویند که سطح آب در Elephant Butte از حدود سال 2019 کمتر از حد متوسط ​​بوده است و این دریاچه چندین سال است که نمی تواند تمام سطوح نیاز آبیاری را برآورده کند.  کارشناسان می گویند که علیرغم اینکه باران های موسمی تسکین موقتی را در بخش هایی از جنوب غربی به ارمغان می آورد، خشکسالی بزرگ ناشی از تغییرات آب و هوایی همچنان در غرب باقی مانده است.  (عکس از ماریو تاما/گتی ایماژ)

خشکسالی های غیرمعمول شدید و مداوم – یا خشکسالی های بزرگ – هزاران سال است که جوامع بشری را ویران کرده است. برای مثال، یک خشکسالی بزرگ در شمال چین بین سال‌های 1627 و 1643 پس از میلاد، باعث قحطی شد که حدود 20 میلیون نفر را کشت و احتمالاً شورشی را برانگیخت که سلسله مینگ را سرنگون کرد.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344377-what-is-causing-the-megadroughts-in-north-and-south-america/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ذخایر معدنی حلقه حمام به دلیل سطح آب بسیار پایین مخزن فیل بوت در نیومکزیکو قابل مشاهده است.

ماریو تاما/گتی ایماژ

توسط احمد گل کار

احمد گل کار