چگونه خانواده خود را در بازی های رومیزی با ترفندهای کوانتومی شکست دهیم


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634171-200-how-to-beat-your-family-at-board-games-with-quantum-tricks/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

زمانی بود که می‌توانستم مطمئن باشم که بچه‌هایم را در بازی‌ها کتک می‌زنم. چه شطرنج باشد، چه کارت یا مورد علاقه من، بچه گربه های انفجاری، می توانستم با اطمینان به توانایی های برتر خود بنشینم. متأسفانه آن روزها به پایان رسیده است. فرزندان من اکنون نوجوان هستند و مواردی که من موفق می شوم از آنها پیشی بگیرم بسیار نادر است. اما در این فصل تعطیلات، من برای برگرداندن نقشه‌ام نقشه‌ای کشیدم.

فرزندان من این مزیت را دارند که جوانان باهوشی هستند. اما من تنها کسی در خانواده هستم که در مورد فیزیک کوانتومی می دانم: دنیای عجیب و غریبی که همانطور که برندگان جایزه نوبل فیزیک امسال نشان داده اند، اشیاء می توانند از طریق پدیده ای به نام درهم تنیدگی در هر فاصله ای در ارتباط آنی باشند. من اکنون تعداد انگشت شماری از بازی ها را کشف کرده ام که دانش من از نظریه کوانتومی به من دست برتر را می دهد. آنها می توانند کمی عجیب تر از مارها و نردبان ها باشند. حتی ممکن است برای اجرای صحیح به یک کامپیوتر کوانتومی نیاز داشته باشند. اما آیا گفتم که واقعاً می‌خواهم بچه‌هایم را کتک بزنم؟

اسپنسر ویلسون

اولین کشف من پازلی بود که توسط ریاضیدان لئونارد اویلر در سال 1779 جمع آوری شد. او گروهی متشکل از 36 افسر ارتش را تصور کرد که هر کدام به یکی از شش درجه و شش هنگ رنگی متفاوت اختصاص داده شده بودند. آیا می توان این افسران را در یک شبکه 6×6 قرار داد تا هیچ هنگ یا درجه ای در یک ردیف یا ستون تکرار نشود؟

همانطور که فیلیپ بال توضیح می دهد، شبه تله پاتی کوانتومی تنها یکی از ترفندهای مهمانی است که می تواند خستگی را از بازی های رومیزی در کریسمس دور کند.

فیزیک


14 دسامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار