تغذیه گاوها با کنف آنها را “بالا” می کند و شیر آنها می تواند خطرناک باشد

این کمبود اطلاعات در مورد اثرات سلامتی کانابینوئیدها و انتقال احتمالی آن به غذاهای با منشاء حیوانی وجود دارد. رابرت پیپر در موسسه فدرال آلمان برای ارزیابی ریسک.

Pieper و تیم او همچنین دریافتند که گاوها هنگام تغذیه با غذای با غلظت بالا، خمیازه کشیدن، خواب آلودگی به نظر می‌رسند و برای مدت‌های غیرمعمول طولانی در یک حالت ایستاده، و همچنین تنفس و ضربان قلب به‌طور غیرعادی آهسته عمل می‌کنند – اثراتی که معمولاً مشاهده می‌شود. فقط در هنگام بیماری های جدی

مرجع مجله: غذای طبیعی، DOI: 10.1038/s43016-022-00623-7

پیپر می گوید، مشخص نیست که کدام عناصر کنف صنعتی مسئول این تغییرات رفتاری بوده اند، زیرا کنف حاوی کانابینوئیدهای مختلف است.

گاوهای شیری که شاهدانه باقی مانده از صنعت شاهدانه را می خورند به نظر می رسد تا حد بیماری پرورش یافته اند و دارای سطوح بالقوه خطرناک تتراهیدروکانابینول (THC) هستند که یک ترکیب روانگردان در شیرشان است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2346872-feeding-cows-hemp-makes-them-high-and-their-milk-could-be-unsafe/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

چهار گاو عجیب

هر ساله شاهدانه بیشتری برای تولید گل های غنی از THC و کانابیدیول (CBD) برای مکان هایی که فروش یا مصرف حشیش قانونی است، کشت می شود. بسیاری از این گیاه دور ریخته می‌شود، بنابراین مردم پیشنهاد کرده‌اند از آن در خوراک دام استفاده کنند تا از ضایعات جلوگیری شود. اما هیچ‌کس نمی‌دانست که اگر سطوح ترکیبات روان‌گردان در کنف هنوز نسبتاً بالا باشد، این چه تأثیری می‌تواند داشته باشد.

او فکر نمی کند که اصطلاح “پرورش” برای گاوها به کار رود زیرا مجموعه ای از تغییرات فیزیولوژیکی و روانی را در انسان توصیف می کند و ما نمی دانیم که گاوها چه احساسی دارند. او می‌گوید برخی از مشاهدات، مانند خواب‌آلودگی، را نیز می‌توان به اثر CBD نسبت داد.

شاتراستاک/بیرکیر آسگیرسون

هنگامی که آنها شیر گروه با غلظت بالا را با استفاده از طیف‌سنجی جرمی اندازه‌گیری کردند، به سطوح بالایی از چندین کانابینوئید، از جمله delta-9-THC، یکی از فراوان‌ترین ترکیبات روان‌گردان در شاهدانه، پی بردند. اگر فردی مقدار معمولی از این شیر را می‌نوشید، دوز THC دریافت می‌کرد که می‌تواند “خطرات قابل توجهی برای سلامتی” داشته باشد. دستورالعمل های سازمان ایمنی مواد غذایی اروپاپیپر گفت.

گاوهایی که با ضایعات شاهدانه از صنعت شاهدانه تغذیه می‌شوند، ترکیب روان‌گردان THC را در شیر خود تولید می‌کنند و تنفس و ضربان قلب را مختل می‌کنند و برای قرن‌ها در هنگام خمیازه بی حرکت می‌مانند.

محیط


14 نوامبر 2022

این مهم است، زیرا ما هیچ اطلاعاتی برای آگاهی از میزان نفوذ کانابینوئیدها به شیر گاوهای شیری نداشتیم. مایکل کلینهنز در کالج دامپزشکی دانشگاه ایالتی کانزاس. او می‌گوید در حالی که نتیجه‌گیری از خود داده‌ها غیرممکن است، برای سازمان‌های دولتی که به دنبال یافتن اینکه آیا کنف می‌تواند به عنوان خوراک دام استفاده شود یا خیر، مفید خواهد بود.

تغذیه گاوها با فضولات کنف می تواند باعث بالارفتن آنها شود یا سلامت آنها را تهدید کند

پایپر و همکارانش این انتقال را با تغذیه پنج گاو با مخلوط کنف طبیعی کم کانابینوئید به مدت شش روز و پنج گاو دیگر با مخلوط کانابینوئید بالا اندازه گرفتند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار