جهان: راهنمای ضروری شما برای کشف شگفتی های نفس گیر آن

موجودی جهان

درک ما از گستره وسیع کیهان ممکن است هنوز در مراحل ابتدایی خود باشد. با این حال، به لطف تلسکوپ‌های قدرتمند و تئوری‌های الهام‌گرفته شده، ما می‌توانیم چیزهای زیادی را در مورد نحوه عملکرد جهان و آنچه در آن وجود دارد، تشخیص دهیم.

از نزدیک خانه شروع می کنیم. با توجه به وسعت کیهان و تعداد ستارگانی که در آن وجود دارد، بخصوص کور است که باور کنیم منظومه شمسی ما، با هشت سیاره منظم، تنها مجموعه ای از چنین جهان هایی در کهکشان ما است. با این حال، تنها در سه دهه گذشته، تلسکوپ‌های ما توانسته‌اند سیاراتی را که به دور ستارگان دیگری به نام سیارات فراخورشیدی می‌چرخند، ببینند. الان داریم بیش از 5000 مورد از آنها را کشف کردو…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25533970-300-your-essential-guide-to-the-many-breathtaking-wonders-of-the-universe/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeدورترین فاصله انسان از زمین درست فراتر از ماه است – حدود 400000 کیلومتر یا 1.3 ثانیه با سرعت نور. لبه جهان قابل مشاهده 46.5 میلیارد سال نوری از ما فاصله دارد.

آنچه در زیر می یابید راهنمای مختصری است برای همه چیزهایی که در مورد جهان می دانیم، از ستاره ها، سیارات و قمرها گرفته تا خوشه های کهکشانی، انرژی تاریک و موارد دیگر. مشتری های داغ، ابر زمین ها، سنگ های فضایی بین ستاره ای، بزرگترین ستاره های کیهان، از جمله ستاره ای که می تواند یک ابرساختار بیگانه باشد (اما احتمالا اینطور نیست)، سیاهچاله های بسیار پرجرم، اولین نور جهان و کیهان را کشف خواهید کرد. وب

به عبارت دیگر، شما با دانستن بسیار بیشتر از تنوع باورنکردنی اشیاء و پدیده‌های جهان از آنچه اکنون می‌دانید دور خواهید شد.

فهرست موجودی ما از جهان را مرور کنید

سیارات و سیستم های سیاره ای

توسط احمد گل کار

احمد گل کار