آیا کشورهای بیشتری باید کودکان را در برابر آبله مرغان واکسینه کنند؟

یکی دیگر از ترس ها، تاثیر بر افراد مسن بود. پس از عفونت با آبله مرغان، DNA ویروس در سلول‌های عصبی باقی می‌ماند و می‌تواند در مراحل بعدی زندگی دوباره فعال شود و منجر به علائم دردناک و ناتوان‌کننده زونا شود. تصور می‌شود که عفونت‌های آبله مرغان در کودکان بزرگسالان را در معرض دوزهای کمی از ویروس قرار می‌دهند، ایمنی آنها را تقویت می‌کنند و احتمال ابتلا به زونا را کاهش می‌دهند.

در واقع، هر چه فرد در هنگام ابتلا به آن جوان‌تر باشد، تجربه‌اش خفیف‌تر است. حتی برخی از خانواده ها عمداً فرزندان خود را در معرض سایر افراد آلوده قرار می دهند تا “بیماری را تمام کنند”.

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کشورهای بیشتری از انتقال ویروس واریسلا خودداری کنند.

برای بزرگسالانی که آبله مرغان را به عنوان یک بیماری خفیف تجربه کرده اند، ممکن است وسوسه انگیز باشد که نیاز به واکسیناسیون علیه این بیماری را نادیده بگیرند. اما یک چیزی که همه‌گیری کووید-19 نشان داده است این است که حتی اگر یک بیماری به شدت تنها درصد کمی از جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد، می‌تواند آسیب‌های قابل‌توجهی در سراسر کشور ایجاد کند و ارزش انجام اقدامات متقابل را دارد.

آبله مرغان توسط یک ویروس بسیار عفونی به نام واریسلا زوستر ایجاد می شود. در غیاب واکسیناسیون، اکثر افراد در دوران کودکی مبتلا می شوند و معمولاً بیماری خفیفی دارند که علائم اصلی آن خارش و راش های تاول دار است.

محققان – که شامل دانشمندانی از Merck، سازنده یکی از واکسن‌ها، و بیمارستان دانشگاه آرهوس در دانمارک بودند – دریافتند که در حالی که در سال‌های اول پس از معرفی واکسیناسیون، موارد ابتلا به زونا حدود 1 درصد افزایش می‌یابد. پس از 50 سال، اگر دانمارک به عدم واکسیناسیون ادامه دهد، تعداد کل موارد 9 درصد کمتر از حد انتظار خواهد بود.

اکنون، داده‌های این مطالعات به مجموعه استانداردی از معادلات وارد شده است که تأثیر واکسن‌ها را بر میزان عفونت و بیماری پیش‌بینی می‌کند. اگر واکسن به طور معمول در دانمارک به کودکان ارائه شود، از این برای مدل‌سازی اثرات بیش از 50 سال استفاده شد.

یک کودک در سیاتل، واشنگتن واکسن آبله مرغان را در سال 2019 دریافت می کند. ایالات متحده، در میان سایر کشورها، واکسن معمول آبله مرغان را به کودکان ارائه می دهد، در حالی که کشورهایی مانند بریتانیا و دانمارک این واکسن را ندارند.

چندین کشور از جمله بریتانیا و دانمارک اکنون در حال بررسی افزودن واکسن واریسلا به واکسن‌های معمولی هستند که به کودکان ارائه می‌شود. در حال حاضر، بسیاری از این کشورها به مردم اجازه می‌دهند تا هزینه واکسن را به صورت خصوصی بپردازند، اما این بدان معناست که جذب آن کم است. سخنگوی آژانس امنیت بهداشت بریتانیا گفت که گروه مشاوره واکسن بریتانیا، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی، هرگونه داده جدید را بررسی خواهد کرد.

می‌گوید برنامه‌های واکسیناسیون همچنین از برخی از آسیب‌های کمتر آشکار این ویروس، از جمله کودکانی که مدرسه را از دست می‌دهند و والدین مجبور به غیبت از کار می‌شوند، جلوگیری می‌کند. منجیری پاواسکار در مرک در راهوی، نیوجرسی. او می‌گوید: «این بار سنگینی بر دوش مراقبان می‌گذارد.

این زایمان در برخی کشورها – از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ژاپن و تقریباً نیمی از اروپا – یک زایمان معمولی است، اما این زایمان شامل بریتانیا، دانمارک، فرانسه، پرتغال و چندین کشور اسکاندیناوی است. نگرانی هایی وجود دارد که در حالی که معرفی واکسیناسیون در دوران کودکی به نفع کسانی باشد که آن را دریافت می کنند، اما می تواند برای دیگران، مانند افراد مسن در معرض خطر زونا، مضر باشد.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2367981-should-more-countries-vaccinate-children-against-chickenpox/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

علیرغم نگرانی‌ها، ایالات متحده در سال 1995 به طور معمول شروع به ارائه واکسن به کودکان کرد و سایر کشورها نیز بعداً از این واکسن پیروی کردند. کسانی که مقاومت کردند اکنون می‌توانند نتایج را ببینند و نشان می‌دهد که معرفی واکسن تصمیم درستی بوده است.

خوشبختانه، شواهد رو به رشد نشان می دهد که چنین آسیبی محقق نمی شود. علاوه بر این، تجزیه و تحلیلی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که در مجموع، این واکسن بیشتر از ضرر مفید است. بنابراین، آیا زمان آن رسیده است که کشورهای مقاوم به واکسن واریسلا دست به کار شوند؟

چندین مطالعه در چند سال گذشته نشان داده است که ایالات متحده و سایر کشورها افزایشی در موارد زونا مشاهده نشده است. یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که اگر بزرگسالان در خانواده خود در معرض یک کودک مبتلا به آبله مرغان قرار گیرند، کاهش خطر ابتلا به زونا کمتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، کاهش می‌یابد. 27 درصد در 10 تا 20 سال.

یک کودک در سیاتل، واشنگتن واکسن آبله مرغان را در سال 2019 دریافت می کند. ایالات متحده، در میان سایر کشورها، واکسن معمول آبله مرغان را به کودکان ارائه می دهد، در حالی که کشورهایی مانند بریتانیا و دانمارک این واکسن را ندارند.
آنها همچنین دریافتند که تعداد افرادی در هر سنی که به دلیل آبله مرغان جان خود را از دست می دهند یا نیاز به درمان بیمارستانی دارند تا بیش از 90 درصد کاهش می یابد، در مقابل این ایده که افزایش موارد شدیدتر افرادی که واکسینه نشده اند در سنین بالا به این ویروس مبتلا می شوند، کاهش می یابد. . .

واکسن‌ها گاهی هشدارهای بهداشتی بی‌اساسی ایجاد می‌کنند، اما فرصت واکسیناسیون علیه آبله مرغان موضوع یک بحث پزشکی واقعی بوده است.

زمانی که اولین واکسن آبله مرغان در سه دهه پیش ساخته شد، یکی از نگرانی‌ها این بود که در حالی که این واکسن برای کودکانی که آن را دریافت کرده‌اند مفید خواهد بود، اما برخی از والدین ممکن است فرزندان خود را واکسینه نکنند. یک برنامه معمول واکسیناسیون به این معنی است که ایمنی در سطح جمعیت نسبتاً بالا خواهد بود، بنابراین کسانی که از دست داده اند ممکن است تا سنین نوجوانی یا بزرگتر با ویروس مواجه نشوند و خطر عوارض جدی را در مقایسه با عفونت دوران کودکی افزایش دهد.

اما این ویروس گاهی اوقات می تواند علائم جدی ایجاد کند – به عنوان مثال، اگر باعث عفونت های باکتریایی شود – و حتی می تواند کشنده باشد، به خصوص در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار