ربات عجیبی را تماشا کنید که مانند یک فوک در حال حرکت در خشکی است

نحوه چرخش مهر و موم واقعی با تکان دادن و تکان دادن به طرفین نیز برای ربات خوب کار نمی کند و همچنین در حین حرکت به سمت عقب کارآمدتر می چرخد.

در آزمایش‌ها، ربات توانست با سرعتی نزدیک به 12 سانتی‌متر در ثانیه به جلو حرکت کند، اما می‌تواند سریع‌تر معکوس کند و به سرعت نزدیک به 17 سانتی‌متر در ثانیه برسد.

با وجود این، Arachchige صرفاً در مقابل ساختن پشت ربات مقاومت کرد که به آن اجازه می‌داد سریع‌تر حرکت کند و در حین حرکت به جلو بچرخد. او می‌گوید: «اگر از پشت به جلو بروید، ربات دیگر شبیه یک سنجاق به نظر نمی‌رسد.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2369472-watch-a-weird-robot-wiggle-and-flap-like-a-seal-moving-on-land/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

این ربات از چهار اندام یکسان تشکیل شده است که طول هر کدام 24 سانتی متر و قطر آن 4 سانتی متر است. هر عضو از سه لوله سیلیکونی تشکیل شده است که می توان آنها را با مایع پر کرد تا سفت شود، یا تخلیه شود تا انعطاف پذیر شود، همه در یک پوست پلاستیکی سخت پیچیده شده است. با پر کردن انتخابی یک یا چند لوله، ربات می تواند هر اندام را به هر جهتی هدایت کند.


با بدنه های سنگین و باله های کوچک، مهر و موم برازنده ترین حرکت از آب نیست. تیم سازنده می‌گوید، علی‌رغم ظاهر، روباتی که نحوه فروپاشی آن بر روی زمین جامد را تقلید می‌کند، می‌تواند در عملیات جستجو و نجات در جایی که یک ربات چرخدار با مشکل مواجه می‌شود، موثر باشد.

او می‌گوید: «بیشتر وزن فوک به پشت بدنش متمرکز می‌شود، اما به دلیل توزیع وزن یکنواخت در ربات، ایستادن در حین حرکت به جلو دشوار می‌شود». در مقابل، هنگام پشتیبان گیری، بدن ربات با مقابله با گشتاور تولید شده توسط حرکت، به حفظ تعادل کمک می کند.

آراچیگ می‌گوید داشتن همه اندام‌ها یکسان باعث سازگاری بیشتر ربات می‌شود، اما او برای تکرار حرکت مهر و موم تلاش می‌کند زیرا جرم کمتری دارد و به‌طور متفاوتی قرار گرفته است.

دیموتو کودیپیلی آراچیگه در دانشگاه DePaul در شیکاگو و همکارانش روباتی ساخته‌اند که نحوه جهش و جهش نوک‌پاها – مانند فوک‌ها و شیرهای دریایی – را تقلید می‌کند، سر و بدن خود را تکان می‌دهد تا قدرت پیدا کند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار