گرم شدن کره زمین می تواند بسیاری از گونه های درختی را که شهرها را خنک می کنند از بین ببرد

این تیم نتیجه می گیرد که تا سال 2050، 76 درصد از این گونه ها با افزایش متوسط ​​دما و 70 درصد با کاهش بارندگی در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

درختان شهر فواید زیادی دارند، از زیباتر کردن شهرها و ایجاد پناهگاهی برای حیات وحش گرفته تا خنک‌تر نگه داشتن مکان‌ها تا دمای 12 درجه سانتی‌گراد نسبت به تابستان. از بین رفتن پوشش درختی منجر به گرم شدن شهرها با گرم شدن سیاره می شود.

طبق پیش‌بینی‌ها، حدود سه چهارم گونه‌های درختی و درختچه‌ای که در حال حاضر در شهرهای سراسر جهان رشد می‌کنند، تا سال 2050 با شرایط گرمتر و خشک‌تر تهدید خواهند شد.

محیط


19 سپتامبر 2022

عکس استوک فرانسوا رو / Alamy

نمای هوایی از پارک مرکزی، نیویورک

اسپرون رودریگز می گوید: «تخمین ما محافظه کارانه است.

کارهایی وجود دارد که می توان برای زنده ماندن درختان انجام داد. به عنوان مثال، آبیاری درختان می تواند آنها را در دوره های خشک زنده نگه دارد. اما انجام این کار در مقیاس بزرگ و در جاهایی که آب کمیاب است دشوار است.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2338389-global-warming-could-kill-many-of-the-tree-species-that-cool-cities/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

پارک مرکزی، نیویورک

این مطالعه رشد مداوم شهری را در نظر نمی‌گیرد که می‌تواند شهرها را حتی سریع‌تر گرم کند. همچنین رویدادهای شدید آب و هوایی بزرگتر ناشی از تغییرات آب و هوایی یا اثرات آفات و بیماری ها را در نظر نمی گیرد. شرایط گرمتر به آفات بیشتری مانند سوسک های پوست اجازه می دهد تا در زمستان زنده بمانند و در تابستان سریعتر تولید مثل کنند و تأثیر آنها را به شدت افزایش دهد.

این تیم نتیجه می گیرد که بهترین استراتژی انتخاب گونه های انعطاف پذیر هنگام جایگزینی درختان یا کاشت درختان جدید است.

مرجع مجله: تغییرات آب و هوایی طبیعی، DOI: 10.1038/s41558-022-01465-8

برای ارزیابی این تهدید، اسپرون رودریگز و همکارانش از پایگاه داده ای به نام فهرست جهانی درختان شهری برای تعیین الزامات 3100 گونه درخت و درختچه که در حال حاضر در 164 شهر در سراسر جهان رشد می کنند، استفاده کردند. سپس محققان بررسی کردند که این شرایط چگونه تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد یک سناریوی انتشار متوسط ​​به نام RCP6.0.

توضیح می‌دهد: منظور ما از «در معرض خطر» این است که این گونه‌ها می‌توانند شرایط اقلیمی استرس‌زا را تجربه کنند مانوئل اسپرون رودریگز در دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا. این درختان در خطر مرگ هستند».

در برخی شهرها، پوشش درختی تحت سلطه چند گونه است، بنابراین تأثیر آن بر شهرها بسته به اینکه آن گونه ها در معرض خطر هستند یا نه، بسیار متفاوت خواهد بود. پایگاه داده شامل این اطلاعات نیست، بنابراین تیم قادر به ارزیابی آن نبود.

شهرهای سراسر جهان ممکن است نیاز به کاشت انواع مختلف درختان و درختچه‌هایی داشته باشند که می‌توانند شرایط گرمتر و خشک‌تر را تحمل کنند. یک مطالعه نشان می دهد تا سال 2050، حدود سه چهارم گونه هایی که در حال حاضر در مناطق شهری رشد می کنند به دلیل تغییرات آب و هوایی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار