سیدنی با 2.2 متر باران در 279 روز مرطوب ترین سال تاریخ را تجربه کرد

علاوه بر این، چرخه آب و هوایی به نام دوقطبی اقیانوس هند که کشورهای اطراف اقیانوس هند از جمله استرالیا را تحت تاثیر قرار می دهد، اخیرا وارد فاز منفی خود شده است و بارندگی سیدنی را بیشتر می کند.

امسال با بارش بیش از 2.2 متر باران از ژانویه تاکنون، مرطوب‌ترین سال سیدنی است.

کمی خیس روی نه. 2 بیضی امروز در @Sydney_Uni #باران #دلم برای خورشید تنگ شده pic.twitter.com/RzFa3KkLC0

سیل به خانه ها، مغازه ها و زیرساخت ها خسارت وارد کرد و چهار نفر غرق شدند.

محمد فاروق/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

سیل در حال حاضر باعث جاری شدن سیل های مکرر در سیدنی شده است، از جمله مناطق نزدیک رودخانه هاوکزبری و نپین، که ساکنان آن چهار بار در سال جاری تخلیه شده اند.

آخرین هشدارها را در نقشه تعاملی در وب سایت ما تماشا کنید: https://t.co/t578A4uJoA
برای بسته شدن جاده ها و برنامه ریزی سفر خود به این آدرس مراجعه کنید: pic.twitter.com/XY9iCOF1ZL

او می گوید دلایل متعددی وجود دارد که چرا آنقدر مرطوب بوده است. اولین مورد این است که برای سومین سال متوالی، سواحل شرقی استرالیا یک چرخه آب و هوایی La Niña را تجربه می کند که بادهای مرطوب خشکی را از اقیانوس آرام می کشد.

— Ben Domensino (@Ben_Domensino) 6 اکتبر 2022

با توجه به اینکه نزدیک به یک ربع از سال باقی مانده و شرایط مرطوب ادامه دارد، سال 2022 مرطوب ترین سال ثبت شده برای سیدنی خواهد بود. میلتون اسپیر در دانشگاه صنعتی سیدنی

نکته – 36
تماشا کنید و عمل کنید – 14
هشدار اضطراری – 0

زنی در حالی که باران در سیدنی در 6 اکتبر 2022 می بارد در مقابل خانه اپرا قدم می زند. (عکس از محمد فاروق / خبرگزاری فرانسه) (عکس از محمد فاروق/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

— NSW SES (@NSWSES) 6 اکتبر 2022

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2341392-sydney-has-wettest-year-on-record-with-2-2-metres-of-rain-in-279-days/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ترکیبی از چرخه‌های آب و هوای مرطوب اقیانوس، سیستم‌های کم فشار و تغییرات آب و هوایی ترکیبی از سال 2022 را به مرطوب‌ترین سال سیدنی در تاریخ تبدیل کرده است.

محیط


7 اکتبر 2022

اسپیر می‌گوید: دیگری این است که مجموعه‌ای از فرورفتگی‌های کم‌فشار مرتبط با سیستم‌های کم‌فشار وجود دارد که «باران‌ها را برای دوره‌های طولانی در سیدنی و سایر بخش‌های ساحل متمرکز می‌کردند».