ایالات متحده افرادی را که طبق قوانین فدرال به دلیل داشتن ماری جوانا محکوم شده اند عفو می کند

بایدن در این بیانیه گفت، حتی پس از آزادی، سوابق کیفری برای داشتن ماری جوانا “موانع غیرضروری برای فرصت های شغلی، مسکن و تحصیلی” ایجاد می کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که علیرغم مصرف مشابه ماری جوانا در میان نژادها و اقوام مختلف، سیاه‌پوستان و قهوه‌ای‌ها با نرخ‌های نامتناسبی دستگیر، محاکمه و محکوم شده‌اند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341379-us-pardons-people-convicted-for-marijuana-possession-under-federal-law/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

سخنگوی AMA در آن زمان گفت: “این عادلانه نیست که یک زندگی را بر اساس اقداماتی که منجر به محکومیت می شود، اما بعدا قانونی یا جرم زدایی می شود، خراب کنیم.” اسکات فرگوسن.

در 6 اکتبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برنامه هایی را برای اصلاح سیاست ماری جوانا در ایالات متحده اعلام کرد، از جمله عفو تمام جرایم قبلی فدرال مربوط به داشتن ساده ماری جوانا – و از فرمانداران ایالت ها برای انجام همین کار.

تصویر پیش فرض New Scientist

بایدن گفت: «همانطور که هیچ کس نباید صرفاً به دلیل داشتن ماری جوانا در زندان فدرال باشد، هیچ کس نیز نباید به این دلیل در زندان محلی یا ایالتی باشد». بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد. عفو او شامل هزاران نفری می شود که طبق قوانین فدرال به داشتن ماری جوانا متهم شده اند.

او همچنین از دادستان کل ایالات متحده خواستار شد مریک گارلند و وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده خاویر بسرا برای ارزیابی نحوه طبقه بندی ماری جوانا بر اساس قوانین فدرال ایالات متحده. طبق قوانین موجود، بخشی از دسته بندی شده برای خطرناک ترین مواد است.

استفاده از ماری جوانا پزشکی در حال حاضر قانونی است 37 ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی و 19 ایالت به بزرگسالان اجازه می دهند حشیش را برای استفاده تفریحی خریداری کنند. با وجود این، بسیاری از مردم به دلیل داشتن حشیش ساده در زندان هستند.

شاتراستاک / سوزان مونتگومری

تجمع برای قانونی کردن ماری جوانا در ایالات متحده

در ماه ژوئن، انجمن پزشکی آمریکا (AMA) منتشر شد یک اعلامیه درخواست از ایالت ها برای پاک کردن اتهامات جنایی ماری جوانا از سوابق مردم، زمانی که جرایم مرتبط بعدا قانونی شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از عفو هزاران نفری که طبق قوانین فدرال به دلیل داشتن ماری‌جوانا محکوم شده بودند، خبر داد.

شرکت


6 اکتبر 2022

در واقع، چندین مطالعه از این یافته حمایت می کنند. داده های 2018به عنوان مثال، نشان می دهد که بیش از 53 درصد از سفیدپوستان بالای 18 سال در ایالات متحده گزارش داده اند که در مقطعی از زندگی خود حشیش مصرف کرده اند، در حالی که این رقم در سیاه پوستان 45 درصد است. هنوز احتمال سیاه پوستان 3.6 برابر بیشتر است به دلیل داشتن بازداشت شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار