با افزایش تعداد افرادی که با درد زندگی می کنند، ما به شدت نیاز به درک آن داریم – اما هنوز در حال کشف مکانیسم های مرموز پشت این پدیده هستیم.

شایان ذکر است، به تازگی است که تصویر خوبی از نحوه و مکان ایجاد احساس درد ایجاد کرده ایم. اساساً، این احساس مانند تمام تماس‌های حسی ما با دنیای اطراف ایجاد می‌شود. گیرنده هایی که در انتهای نورون های حسی قرار دارند، اطلاعاتی را از پوست، ماهیچه ها، اندام ها، مفاصل و هر قسمت دیگری از بدن که در معرض محرک های حسی مانند دما، ارتعاش و فشار قرار دارند، جمع آوری می کنند. این نورون ها تا خوشه هایی به نام ریشه پشتی گسترش می یابند…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634132-200-what-is-pain-how-does-it-work-and-what-happens-when-it-goes-wrong/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

2BYPJ60 نورون ها یا سلول های عصبی انتقال دهنده سیگنال - تصویر سه بعدی

نورون ها سیگنال را ارسال می کنند

و این یک مشکل رو به رشد است. امید به زندگی در حال افزایش است، اما این سال های اضافی اغلب با سلامت ضعیف تر همراه است. از تمام شرایط پزشکی، شایع ترین درد است، به ویژه دردهای مزمنی که بیش از سه ماه طول می کشد (به «در نظر گرفتن درد مزمن به عنوان یک بیماری به خودی خود درمان بهتری است» مراجعه کنید. ما شدیداً فاقد درمان‌های مؤثر هستیم و کسانی که داریم مشکلات خود را به همراه دارند، همانطور که اپیدمی مواد افیونی نشان می‌دهد که هنوز ایالات متحده را ویران کرده است، جایی که میزان مرگ و میر ناشی از مواد افیونی بین سال های 2020 تا 2021 یک سوم افزایش یافته است. درد یک مشکل سلامت جهانی است که به طور فزاینده ای دشوار است، از این رو نیاز به درک بهتر تجربه، علل آن و نحوه درمان آن است.

با افزایش تعداد افرادی که با درد زندگی می کنند، ما به شدت نیاز به درک آن داریم – اما هنوز در حال کشف مکانیسم های مرموز پشت این پدیده هستیم.

سلامتی


16 نوامبر 2022

کریستف بورگستت/آلامی

خواه این یک آه زودگذر ناشی از اصطکاک یک اجاق داغ باشد یا ضربان طولانی مدت از یک پای شکسته، درد به ما یک ضرورت تکاملی برای بقا می دهد. بدون آن، ممکن است اجازه دهیم بافت‌هایمان بی‌خبر بسوزند و کتک بخورند. می تواند جان انسان ها را نجات دهد، اما درد نیز می تواند به طور فاجعه باری ناتوان کننده باشد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار