فسیل نادری نشان می دهد که دایناسورهای «نابودگر شین» در حال نبرد هستند

بر اساس نوک های آسیب دیده در مراحل مختلف بهبودی و در مکانی به راحتی توسط دیگری قابل دسترسی است ز از crurivastator محققان بر این باورند که دایناسورها از دم خود برای مبارزه برای تسلط اجتماعی استفاده می کردند و به احتمال زیاد کشنده نیستند. آنها گمان می کنند که این شبیه به نحوه استفاده حیوانات مدرن از شاخ یا سایر اعضای بدن برای ادعای قلمرو یا جفت است. بنابراین در حالی که دم چاقویی ممکن است برای دفاع شخصی مفید بوده باشد، تکامل آن احتمالاً بیشتر به دلیل انتخاب جنسی بوده است تا شکار. بنابراین در حالی که دم چاقویی ممکن است برای دفاع شخصی مفید بوده باشد، تکامل آن احتمالاً بیشتر به دلیل انتخاب جنسی بوده است تا شکار.

آربور می‌گوید: دایناسورهای شکارچی بزرگ می‌توانند با نیروی کافی گاز بگیرند تا خراش‌ها و آثار سوراخ شدن روی استخوان‌ها باقی بماند. اما این علائم روی این فسیل گم شده است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350250-rare-fossil-reveals-destroyer-of-shins-dinosaurs-fought-each-other/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

” [damaged spikes] فقط در این محدوده کوچک در اطراف باسن و فقط در دو طرف بدن قرار دارند.» آلاچیق ویکتوریا در موزه سلطنتی BC در بریتیش کلمبیا. آنها در بالای بدن یا از طریق سر شکسته نمی شوند، جایی که شما انتظار شکارچی مانند آن را دارید تی رکس او گفت حمله کنید.

برداشت هنرمند از جنگجوی زوول در نبرد

ایده این دایناسورها از چماق های دم خود برای مبارزه استفاده می کنند تی رکس می گوید: «به نوعی کلیشه کتاب درسی تبدیل شده بود استفان لاوتنشلاگر در دانشگاه بیرمنگام انگلستان او این مطالعه را نمونه بارز این می‌بیند که چگونه یک فرض دیرینه را می‌توان با شواهد جدید واژگون کرد. او می‌گوید: «اکنون که دیرینه‌شناسان می‌دانند به دنبال چه چیزی باشند، می‌توان همان آسیب را در فسیل‌های دیگر، احتمالاً هنوز ناشناخته، کشف کرد.»

زوول، شین نابودگر، یک تانک زنده بود. ستون فقرات و دم این دایناسور با صفحات زرهی پوشانده شده با میخ پوشانده شده بود و به چوبی ختم می شد که قبلاً تصور می شد برای مبارزه با شکارچیان شرور استفاده می شود. تیرانوزاروس رکس. اما یک فسیل گوشتی نادر نشان می دهد که این گیاهخواران زرهی احتمالا کمتر از دم خود برای دفاع از خود استفاده می کردند. تی رکس و بیشتر برای تسلط بر خود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار