تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 جرقه نوع جدیدی از جنگ هسته ای را برانگیخت

تاپ شات - امدادگران وزارت اورژانس اوکراین در رزمایشی در شهر Zaporizhzhia در 17 اوت 2022 در صورت وقوع یک حادثه هسته ای احتمالی در نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia واقع در نزدیکی شهر شرکت کردند.  - اوکراین همچنان از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986، زمانی که یک رآکتور دوران شوروی منفجر شد و تشعشعات را در جو در شمال این کشور منتشر کرد، به شدت آسیب دیده است.  نیروگاه اتمی Zaporizhzhia در جنوب اوکراین در آغاز جنگ اشغال شد و از آن زمان تاکنون در دست روسیه باقی مانده است.  (عکس از Dimitar DILKOFF/AFP) (عکس از Dimitar DILKOFF/AFP از طریق Getty Images)

حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه به دلایل بسیاری یک رویداد خارق‌العاده بود، اما اولین بار خطرناک در تاریخ جنگ بود: کشوری با شبکه گسترده نیروگاه‌های هسته‌ای پیشرفته به میدان جنگ تبدیل شده است.

اوکراین شامل چرنوبیل، محل بدنام فاجعه رآکتور 1986، و همچنین بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، Zaporizhzhia است. در مجموع، اوکراین هفتمین…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634174-700-russias-2022-invasion-of-ukraine-started-a-new-kind-of-nuclear-war/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeنیروگاه های هسته ای اوکراین در سال 2022 به میدان نبرد تبدیل شدند زیرا مهاجمان روسی به دنبال اشغال یک منبع کلیدی بودند.

محیط


14 دسامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار