راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی لاله | mikhakflower

این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin شناخته میشوند. سایت موزیکفا همچنین در ستاد ساماندهی سایت های ایرانی ثبت گردیده. هدف ما از طراحی این سایت این است که طراوت و شادابی را به خانه مان و خودمان هدیه کنیم.

نوع خاک

و دقیقا نمی توانیم بگوییم پیازی که بدست شما می رسد چه رنگی است. اما ممکنه امسال به گل نروند اما در سال آینده قطعا به شما گل خواهند داد. بسته به گونه گیاه، مجله خبری گل میخک می تواند از 4 اینچ (10 سانتیمتر) و تا ارتفاع 28 اینچ (71 سانتیمتر) رشد کند و بلند شود.

مطالب مفید درباره گل لاله

گل لاله از زمانی پیاز آن کاشته می شود به 5 تا 8 سال جهت رشد و گل دهی احتیاج دارد و برداشت گل ها به طور معمول از اواخر فصل تابستان و زمان رشد و بزرگ شدن کافی گل ها شروع می شود. بعد از اینکه گل از بین رفت باید پیاز آن را از خاک درآورده و ساقه ی آن را برید. پیاز در یک مکان خشک و تاریک نگهداری شود و سال دیگر دوباره آن را بکارید. در اولین قدم برای کاشت این گیاه باید پیازها را به مدت 5 دقیقه در محلول قارچکش کاپتان و سم کاربندازیم غوطه ور کنید. این عمل منجر می شود که بیماری های قارچی احتمالی موجود در پیازها از بین برود.

  • زه کشی نامناسب و آبیاری بیش از حد سبب ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی شده و در نهایت گیاه را دچار پژمردگی می‌کند.
  • این گل به دما حساس میباشد و باید در هوای خوب و دمای مناسب نگه داری گردد.
  • روش دوم به این صورت است که می توانید سوخ گل لاله را در گلدان و در فصل پاییز بکارید و سطح آن را با ماسه پوشش دهید که رشد ریشه ها در دمای خنک می باشد.
  • دمای بالا برای محیط باعث ايجاد مشکل در گل دهی می شود.

در اوایل کاشت، گیاه نباید دچار بی آبی شود و همچنین برای جلوگیری از بیماری، آفت ها باید با سموم فربام، کاپتان به میزان 1 تا 2 در هزار و با مشورت بعد از کاشت گلدان ها اسپری شود. یکی از انواع زود گل دهنده است با ظاهری نسبتاً کوتاه در 15 تا 45 سانتی متر می باشد. گلدان را دور از نور مستقیم خورشید و در محیط خنک قرار بدید.

لاله شنل قرمزی

برگ‌های لاله بلند و شمشیری شکل و به رنگ سبز مایل به خاکستری است. لاله در تنوعی از رنگ‌های قرمز، زرد، سفید و نارنجی دیده می‌شود. گل لاله با نام علمی Tulipa spp و نام انگلیسی Tulip گیاهی پیاز دار از خانواده سوسنی‌ها است. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۶. پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۷.

http://architecton.ir

توسط احمد گل کار

احمد گل کار