سیل استرالیا: مناطق شرقی با پنجمین حادثه بزرگ در 19 ماه گذشته دست و پنجه نرم می کنند

نیروهای امدادی در 14 اکتبر در یک منطقه سیل زده در ملبورن گشت می زنند
در تلاش برای محدود کردن خسارت، بیش از نیم میلیون کیسه شن در هفته های اخیر تحویل داده شده است. استف کوک، وزیر خدمات اضطراری نیوساوت ولز در 22 اکتبر گفت: “ما در حال حاضر به معنای واقعی کلمه در حال نابودی ایالت هستیم.”

19 ماه آب و هوای مرطوب عمدتاً به دلیل دو سیستم آب و هوایی در مقیاس بزرگ بود که از اقیانوس‌ها در دو طرف استرالیا سرچشمه می‌گرفتند. نینا رایدر در دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی.

— NSW SES (@NSWSES) 24 اکتبر 2022

چندین دستور تخلیه در سراسر نیوساوت ولز صادر شده است که هشدار سیل رکورد یکی از جدی ترین نگرانی ها برای جامعه موری است.

در ماه اکتبر، بارش شدید باران بخش‌های وسیعی از نیو ساوت ولز، ویکتوریا و تاسمانی را زیر آب گرفت و چهار کشته، هزاران نفر را تخلیه کرد، خانه‌ها و مغازه‌ها را آب گرفت و جاده‌ها را قطع کرد و آسیب دید.

اچوکا دیوار کیسه شن بین آب های سیل و خانه ها. @9NewsMelb pic.twitter.com/1aNNeSYGHX

یکی La Niña است – یک سیستم آب و هوایی که در اقیانوس آرام رخ می دهد و باران را به سواحل شرقی استرالیا می آورد. ریدر می‌گوید، یک خوشه‌بندی نادر از سه چرخه لا نینا متوالی از اواخر سال 2020 به این معنی است که “اساساً در شرایط مرطوب هیچ توقفی وجود ندارد.”

در حال حاضر دو هشدار اضطراری برای بخش‌هایی از گونیده شمالی وجود دارد.

رکورد سیل پس از خشکسالی، گرما و آتش‌سوزی‌هایی که شرق استرالیا را در سال‌های 2019 و 2020 درنوردید رخ داده است. مدل سازی به سفارش دولت در سال 2008 منتشر شد و پیش‌بینی کرد که تغییرات آب و هوایی منجر به “طولان خشکی طولانی‌تر که با بارندگی بیشتر قطع می‌شود” در استرالیا می‌شود.

سیل در حومه ملبورن ماریبیرنونگ، امدادگران را مجبور به گشت زنی در 14 اکتبر برای کمک به تخلیه ساکنان کرد.

این ایالت همچنین توسط چهار سیل بزرگ دیگر که شرق استرالیا را از آغاز سال 2021 تحت تأثیر قرار داده است، تحت تأثیر قرار گرفته است، زمانی که شرایط غیرمعمول مرطوب آغاز شد. صدمات گسترده باعث شد پرهزینه ترین سیل در تاریخ استرالیا.

دیگری یک سیستم آب و هوایی به نام دوقطبی اقیانوس هند است که در اقیانوس هند رخ می دهد و در حال حاضر در فاز منفی خود است و باران بیشتری را به جنوب شرقی استرالیا می آورد.

شرق استرالیا برای پنجمین بار در 19 ماه گذشته به دلیل آب و هوای مرطوب بی سابقه که انتظار می رود تا سال آینده ادامه یابد، سیل بزرگی را تجربه می کند.

او می‌گوید انتظار می‌رود استرالیا شرقی در اوایل سال آینده و زمانی که انتظار می‌رود لانینا پایان یابد، شرایط خشک‌تری را تجربه کند. او می گوید، با این حال، حتی مقدار کمی باران فراتر از آن نقطه همچنان می تواند باعث سیل بیشتر شود، زیرا زمین به قدری اشباع است که توانایی محدودی برای جذب آب بیشتر دارد. کل سیستم برای تنظیم مجدد و رهاسازی آب اضافی به زمان نیاز دارد.




منبع: https://www.newscientist.com/article/2343938-eastern-australia-is-battling-fifth-major-wave-of-floods-in-19-months/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

باران‌های شدیدتر 43 شهر در NSW، 24 شهر در ویکتوریا و سه شهر در تاسمانی را زیر آب برده است و انتظار می‌رود شرایط مرطوب غیرعادی تا سال 2023 ادامه داشته باشد.

محیط


25 اکتبر 2022

“این واقعاً یک وضعیت اضطراری با مقیاس بزرگ است.”@NSWSES معاون کمیسر دانیل آستین گفت که تیم های او امروز بر مناطق وسیعی از ایالت از جمله موری، نارابری و موآما متمرکز هستند. pic.twitter.com/2UbkCtWB7J

? جاستین تامسن واحد NSW SES Dapto pic.twitter.com/ZkDXPgTtsS

— اخبار صبحانه (@BreakfastNews) 24 اکتبر 2022

آخر: https://t.co/btJ7P8Y2x2#9خبر pic.twitter.com/bvlwlcuEoC

کارولی توضیح می دهد: «تغییر آب و هوا اساساً به این معنی است که رویدادهای شدید آب و هوایی روی استروئیدها هستند، بنابراین شدیدتر و مکرر می شوند.

می‌گوید: «تعیین مقدار دقیق تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان بر این رویداد خاص، زمان می‌برد. دیوید کارولی در دانشگاه ملبورن

ویلیام وست / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

به گفته ریدر، تغییرات آب و هوا نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد، زیرا هر 1 درجه سانتیگراد اضافی در اتمسفر به این معنی است که می تواند 7 درصد رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد که سپس به باران تبدیل می شود.

در نیو ساوت ولز، ایالتی که بیشترین آسیب را دیده است، اکنون 43 منطقه دولت محلی زیر آب رفته استبه طور عمده در مناطق روستایی، با برخی از سیلاب ها تا صدها کیلومتر گسترش می یابد.