شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | mikhakflower

اگر پیاز لاله را به تازگی خریده اید بهترین زمان برای کاشت آن آبان و آذر است. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است.

گل لاله دراصل متعلق به ایران می باشد و بعد به ترکیه وارد شده و از آنجا جهانی شده است. زمان ورود این گل به هلند با محبوبیت زیادی روبرو شد و به طور وسیعی به کشت رسید که امروز هلند به مهم ترین مولد و صادرکننده گل لاله مبدل شده است. گل لاله علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و نوع به علت سهولت کشت بسیار پرطرفدار و محبوب است. در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست.

http://architecton.ir

ارتفاع گیاه بعد از رشد و گلدهی حداکثر به 30 سانتی متر میرسه و پیازش میتونه چند سال زیر زمین بمونه و تعدادش زیاد بشه. پیاز ارائه شده رنگارنگ و غیر قابل تفکیکه و دقیقا نمیدونیم پیازی که به دستتون میرسه چه رنگیه اما چیزی که مشخصه اینه که تمام رنگهای لاله زیبا و جذابن. همانند نرگسها، لاله‌ها هم نیازمند توالی دمایی فصول گرم-خنک-گرم در طول یک سال زراعی هستند.

کود دهی گل لاله:

و نیاز به آبیاری دستی نیست مگر اینکه هوا گرم شده باشد. و بارندگی نیز مدت ها نباشد در این صورت میتوانید هر دو هفته یکبار پیاز ها را آبیاری کنید. تا خشک نشود.پس از سبز شدن پیازهای لاله ابیاری باید به گونه ای باشد که سطح خاک خیلی خشک نشود. اولین نکته ای که باید قبل از یادگیری روش نگهداری پیاز گل لاله هلندی، ایرانی و سنبل در خانه بدانید این است که شیوه مراقبت از گل های ریشه دار و پیاز دار با هم متفاوت است.

نماد گل لاله

نیاز رطوبتی بالایی ندارد و رطوبت نسبی منزل برای رشد و شکوفایی گیاه کافی است. اعتقاد بر این است که آنها برای اولین بار در قرن یازدهم مجله خبری گل میخک در قسطنطنیه کشت شدند. آنها در نهایت به نماد عثمانی ها تبدیل شدند، با نقوش لاله عنصر محبوب در ادبیات، هنر، موسیقی و غیره.

  • کسانی که خواهان کاشت این گل زیبا در حیاط و باغچه خانه خود هستند به راحتی می توانند اقدام به کاشت آن کنند.
  • در آن زمان تقریبا تمام هلندی ها به تجارت پیاز لاله هلندی با سایر کشور ها رو آوردند و خیلی ها در این راه ثروتمند شدند.
  • همه ما حداقل هنگام مسافرت به دشت های سبز ایران یا در گلفروشی های خاص گل لاله را دیده ایم.
  • در صورت کاشت بذر 2 سال طول میکشد تا پیاز تولید شود و این پیاز هم بین 4 تا 6 سال زمان نیاز دارد تا گلدار شود.
  • دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار