گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | mikhakflower

اگرچه لاله از طریق کاشت دانه نیز تکثیر می‌شود، اما رایج‌ترین و بهینه‌ترین راه برای تکثیر لاله تقسیم کردن پیاز اصلی است. برای این کار باید پیاز لاله را بلند کنید و پیازچه‌های کوچکی را که به پیاز مادر متصل هستند، از آن جدا کنید. این کار باید در فصل پاییز انجام شود، یعنی زمان معمول برای کاشت پیاز لاله.

گل لاله و معنی آن

برای جلوگیری از موش ها و خال ها – اگر مشکلی داشته اند – هالیو یا هر برگ خاردار دیگری را در سوراخ های کاشت قرار دهید. برخی از باغبان ها از بستر بچه گربه یا شن خرد شده استفاده می کنند. اگر حشرات و جوندگان درنده یک مشکل واقعی هستند، ممکن است لازم باشد اقدامات قوی تری انجام دهید، مانند کاشت پیاز در قفس های سیمی مدفون. در آب و هوای سردتر شمالی، آن را در اواخر شهریور یا مهر بکارید.

میزان تابش آفتاب مناسب برای گل

در مناطق شمالی‌تر (مناطق دمایی ۶ و پایین‌تر) باید در سپتامبر و اوایل اکتبر کاشت انجام شود. در صورت کاشت بذر 2 سال طول میکشد تا پیاز تولید شود و این پیاز هم بین 4 تا 6 سال زمان نیاز دارد تا گلدار شود. با این حال، زمان های ناامیدانه منجر به اقدامات ناامیدکننده می شود. هنگامی که در طول جنگ جهانی دوم عرضه مواد غذایی به هلند مسدود شد، پیاز گل لاله به جلوگیری از گرسنگی و قحطی گسترده کمک کرد. از زمان های قدیم رنگ قرمز نماد عشق و محبت خالص بوده است. هدیه دادن یک دسته گل زیبا از لاله های قرمز به عزیزانتان مطمئنا روحیه آنها را شاد می کند.

بذر پاپایا هیبرید رد لیدی پربار ۷۸۶ پک ۴ عددی (تایوانی)

علی الخصوص زمانی که هوای محیط آن ها خیلی سرد یا خیلی گرم شود. گاهی حتی لازم است پس از پایان زمان گلدهی آن ها، پیاز را از خاک در آورده و آن را در جای درست با دمای مناسبی نگهداری کنید تا از بین نروند و برای گلدهی سال بعد آماده باشند. لازم است در نظر بگیرید که با مراقبت از پیاز گل لاله هلندی نباید بیش از دو سال انتظار گلدهی از آن داشته باشید. اما لاله های ایرانی با مراقبت درست می توانند چندین سال متوالی گل دهند. انواع لاله با توجه به مباحثی که در گیاه شناسی وجود دارد می تواند به صورت لاله‌ های پرورشی و لاله‌ های خودرو تقسیم‌بندی گردد. لاله‌ هایی که ساقه گل دهنده بلندی دارند یکی از انواع این گل زیبا است که می توان در تقسیم بندی برای این گل در نظر گرفت.

  • کشت آبی (کاشت در آب) که معمولا برای کاشت گل سنبل و گل زعفران استفاده می‌شود، در کاشت برخی از انواع کوتاه قد لاله نیز بکار می‌رود.
  • پیازها را در عمقی تقریبا سه برابر اندازه ی خود پیاز بکارید و بعد از کاشتن، خاک روی آن را خوب فشار دهید و آبیاری کنید.
  • در گونه‌های نادری از این گل، گل‌ها به شکل چندتایی دیده می‌شود.
  • گل‌ها معمولاً بزرگ، زیبا و رنگ‌های روشن، معمولاً به رنگ های قرمز، صورتی، زرد یا سفید (معمولاً در رنگ‌های گرم) هستند.

هر هفته آب گلدان را عوض کنید و منتظر نشانه‌های جوانه زدن باشید. لاله بومی مناطق خشک اروپای مرکزی و بخش شرقی آسیاست، بنابراین هرچه بتوانید شرایط محیطی را برای آن شبیه تر به این مکان‌ها فراهم کنید، لاله عمر بیشتری خواهد داشت. بعد از خرید گل ها و در فاصله ی رسیدن به خانه، آن ها را در دستمال یا روزنامه ی مرطوب بپیچید چون گل ها نباید در مدت طولانی بدون آب بمانند. توان پیازهای جوان را از خاک درآورد و آنان را برای انبار کردن در طی زمستان آماده کرد. توان برخی از نمونه های آن را به عنوان گیاهی گلدانی نیز پرورش داد. برای از میان بردن کرم‌ های معده، افزایش قوای جنسی از دم کرده مجله خبری گل میخک استفاده می‌کنند.

http://architecton.ir

توسط احمد گل کار

احمد گل کار