صحنه‌های زمستانی در مسابقه عکاس آب و هوا در صدر قرار گرفتند


عکس کریستوفر ایسون از طوفان یونیس و ژنهوآن ژو از آبشارهای پوشیده از یخ نیاگارا برنده جوایز برتر مسابقه سالانه انجمن سلطنتی هواشناسی شد.

زمین


14 دسامبر 2022

طوفان با خشم کامل و یکی از مشهورترین آبشارهای پوشیده از یخ جهان به ترتیب جایزه اول و دوم مسابقه سالانه عکاس آب و هوای سال انجمن سلطنتی هواشناسی را از آن خود کردند.

امواج عظیمی از دریا در نیوهون در طول طوفان یونیس بلند می شوند.  به دلیل نزدیک شدن طوفان، سواحل جنوبی بریتانیا اولین هشدار آب و هوای قرمز رنگ خود را دریافت کرد.  چندین نفر در زیر درختان سقوط کردند و باد به سرعت 122 مایل در ساعت در جزیره وایت رسید.  تاریخ تصویر: جمعه 18 فوریه 2022. عکس کریستوفر آیسون؟  07544044177 chris@christopherison.com www.christopherison.com نکته مهم در رابطه با مجوز تصویر برای این عکس: این تصویر طبق شرایط قبلی به مشتری ارائه می شود.  هیچ فروشی مجاز نیست مگر با موافقت کتبی صریح عکاس.  اشتراک گذاری با اشخاص ثالث بدون اجازه کتبی عکاس ممنوع است.

کریستوفر آیسون

عکس کریستوفر آیسون طوفان یونیس (تصویر بالا) لحظه‌ای را به تصویر می‌کشد که طوفان به بندر نیوهون در بریتانیا در هنگام جزر و مد در 17 فوریه رسید. یونیس، یکی از بدترین طوفان های بریتانیا از سال 1987، شاهد بادهایی با سرعت 196 کیلومتر در ساعت بود. این بمب با معیارهای «بمب هواشناسی» که به عنوان سیکلوژنز انفجاری نیز شناخته می‌شود، مطابقت داشت که با کاهش سریع فشار اتمسفر ایجاد می‌شود.

آیسون گفت وقتی فهمید که طوفان مسئول اولین هشدار قرمز برای سواحل جنوبی است، می‌دانست که “باید مکانی برای ضبط آن پیدا کند – قرار است بزرگ باشد!”

تصویر پیش فرض New Scientist

ژنهوان ژو

در Zhenhuan Zhou’s منجمد (تصویر بالا) بخش هایی از آبشار نیاگارا را نشان می دهد که پوشیده از یخ است، پدیده ای که ناشی از مه و انجماد اسپری در بالای آبشار است، اگرچه آب همچنان در زیر یخ جریان دارد.

آبشار نیاگارا زمانی در مارس 1848 متوقف شد، زمانی که بادهای شدید یخ را از دریاچه ایری به سرچشمه رودخانه نیاگارا فشار داد و آن را به طور کامل مسدود کرد.

عکاسی ژو جزییات نفیس یخ های روی ساختمان و صخره را به تصویر می کشد. آنها چندین متر طول دارند و شبیه استالاکتیت هستند.

22 عکس از پیش انتخاب شده قابل مشاهده هستند وب سایت انجمن سلطنتی هواشناسی: rmets.org/photography.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634170-600-wintry-scenes-top-weather-photographer-of-the-year-competition/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار