عنکبوت مورچه کش طعمه خود را با یک جهش آکروباتیک می گیرد تا آن را در ابریشم بپیچد.

طعمه اصلی عنکبوت ها مورچه قندی نواری است (پسر عموی کامپونو) که بعد از غروب برای تغذیه از درختان اکالیپتوس بالا می رود. طول بدن مورچه ها دو برابر عنکبوت هاست.

طبق اطلاعات Aceves-Aparicio و همکاران، این رفتار قبلاً در هیچ عنکبوت توصیف نشده است. این تکنیک به عنکبوت اجازه می‌دهد تا طعمه‌های بزرگ و خطرناک را با خطر کمی شکار کند – این تیم هرگز آسیب عنکبوت‌ها را ندیده است.

Alfonso Aceves-Aparicio که اکنون در موسسه ماکس پلانک برای بوم شناسی شیمیایی در آلمان کار می کند، می گوید: «تا آنجا که ما می دانیم، این منحصر به فرد است.

مرجع مجله: PNAS، آیا من:

عنکبوت قاتل مورچه مورچه قندی را تحت کنترل درآورد

او همچنین بسیار موفق است و 87 درصد از تلاش های تیم را به ثمر رساند. این میزان موفقیت بسیار بالاتر از شکارچیانی مانند شیر، گرگ و یوزپلنگ است که حملات آنها کمتر از نیمی از زمان موفقیت آمیز است.

حمله عنکبوت مورچه کش به مورچه
هنگامی که Aceves-Aparicio در دانشگاه Macquarie در سیدنی بود، متوجه رفتار غیرمعمول عنکبوت های مورچه کش شد.Euryopis umbilicata) روی درختان دانشگاه در شب.

او ابتدا سعی کرد از این رفتار با گوشی خود فیلمبرداری کند، اما برای گرفتن تمام جزئیات نیاز به یک دوربین مادون قرمز با سرعت بالا داشت.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2338467-ant-slayer-spider-catches-prey-with-acrobatic-leap-to-wrap-it-in-silk/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

یک عنکبوت شکار با یک خط ابریشم خود را به تنه درخت می‌چسباند، سپس رو به پایین در کمین مورچه‌ها می‌نشیند. هنگامی که مورچه ای نزدیک می شود، عنکبوت به بالا می پرد و از عقب ترین جفت پاهای خود برای اتصال خط ابریشم به مورچه استفاده می کند – حرکتی که کمتر از یک دهم ثانیه طول می کشد. عنکبوت در همین جا متوقف نمی‌شود، بلکه از روی مورچه و پایین می‌رود.

دوربین‌های پرسرعت تکنیک شکار خارق‌العاده عنکبوت مورچه کش استرالیایی را نشان دادند که بسیار موفق و منحصر به فرد است.

زندگی


19 سپتامبر 2022

Aceves-Aparicio می گوید: “من مورچه ای را دیدم که از تنه درخت بالا می رفت و دیدم خیلی سریع اتفاقی افتاد.”

آلفونس آلسیوس

یکی دیگر از حیواناتی که مورچه ها را روی تنه درختان شکار می کند، حشره قاتل پا با پر، تنها 2.5 درصد موفقیت دارد.

در نهایت از خط زیر مورچه آویزان می شود و به خوبی از دسترس خارج می شود. سپس عنکبوت تنه درخت را می گیرد و دور مورچه حلقه می زند تا آن را به طور کامل در خط ابریشم درهم ببندد، تنها زمانی که ایمن شد برای کشتن حرکت می کند.

Aceves-Aparicio می گوید: “آنها فراتر از سایر شکارچیان بسیار موفق هستند.”

عنکبوت مورچه کش استرالیایی تکنیک شکار خارق العاده ای دارد که شامل پریدن از روی طعمه بسیار بزرگتر است، عکاسی با سرعت بالا نشان داده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار