مورچه ها: 20,000,000,000,000,000 حشره در سراسر زمین می خزند

کل زیست توده این جمعیت مورچه جهانی – وزن کربن جمعی همه افراد – حدود 12 میلیون تن است. این بیشتر از مجموع پرندگان و پستانداران وحشی است که به ترتیب 2 میلیون تن و 7 میلیون تن زیست توده دارند. در مقایسه، انسان دارای کل زیست توده 60 میلیون تنی است.

مورچه‌های کارگر سیاه که پوشش گیاهی را به کلنی می‌کشند

او می‌گوید: «با این مطالعه، ما مبنایی برای توزیع جهانی تعداد مورچه‌ها و زیست‌توده ارائه می‌کنیم، و در آینده می‌توانیم مطالعات مکرری را در مکان‌های مشابه با استفاده از روش‌های مشابه انجام دهیم تا ببینیم چه چیزی تغییر کرده است.»

بر اساس یک تخمین جدید، حدود 20 کوادریلیون مورچه روی زمین می خزند.

یک مطالعه جدید تخمین می زند که 20 کوادریلیون مورچه منفرد در سراسر جهان وجود دارد که وزن آنها در مجموع از مجموع همه پرندگان و پستانداران وحشی بیشتر است.

زندگی


19 سپتامبر 2022

مرجع مجله: مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، DOI: 10.1073/pnas.2201550119

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2338426-there-are-20000000000000000-ants-crawling-all-over-earth/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

شولتایس می‌گوید، با این حال، هنوز در دانش ما شکاف‌هایی وجود دارد، زیرا بیشتر شمارش مورچه‌ها بر روی زمین انجام شده است، نه روی درختان یا زیر زمین. آمار آفریقا و شمال آسیا نیز محدود است.

شولتایس می‌گوید برآوردهای قبلی از تعداد مورچه‌های روی زمین «حدس‌های اساساً آموزش‌دیده» بود که از تراکم مورچه‌ها در یک یا دو مکان اندازه‌گیری شده بود. آخرین تجزیه و تحلیل با هدف دقیق تر بودن با نگاه کردن به مطالعات از همه قاره ها و نوشته شده به زبان های مختلف انجام شد.

برای ارائه پاسخ، آنها داده های 489 مطالعه را جمع آوری کردند که تراکم مورچه ها را در نقاط مختلف جهان با استفاده از روش های استاندارد اندازه گیری کردند. آن‌ها این داده‌ها را برون‌یابی کردند تا تخمین بزنند که حدود 20,000,000,000,000,000 یا 20 کوادریلیون مورچه در سراسر جهان وجود دارد.

نوتن می‌گوید دانستن جمعیت جهانی مورچه‌ها برای اهداف حفاظتی مهم است.

مورچه‌های کارگر سیاه که پوشش گیاهی را به کلنی می‌کشند

15700 گونه و زیرگونه مورچه شناخته شده است. حشرات به دلیل نقش آنها در پراکندگی بذر، افزایش در دسترس بودن مواد مغذی از طریق تجدید خاک و تامین غذا برای حیوانات مورچه خوار برای اکثر اکوسیستم ها حیاتی هستند.

می‌گوید: «هرکسی که به مورچه‌ها نگاه کرده و متوجه شده است که تعداد زیادی از آنها وجود دارد، احتمالاً از خود می‌پرسد که در مجموع تعداد آنها چقدر است – این فقط یک سؤال است که مردم نگران آن هستند. پاتریک شولتیس در دانشگاه هنگ کنگ، که به همراه همکار خود این مطالعه را رهبری کردند سابین نوتن در دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیان وورزبورگ آلمان.

corlaffra/Shutterstock

توسط احمد گل کار

احمد گل کار