لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | mikhakflower

گل لاله در شعر فارسی هم همواره نماد قلب عاشق بوده است. در داستان شیرین و فرهاد آمده است که بعد از مرگ فرهاد از هر قطره خون او یک لاله سرخ روییده است. به همین دلیل لاله سرخ را نماد عشق بی‌پایان عاشق به معشوق می‌دانند. گل لاله، گل نرگس، فریتیلا و سایر پیازهای گلدار بهاره را می توان در تمام ماه های شهریور، مهر و ابان کاشت.

نحوه تکثیر گیاه لاله

بدین شکل شما ملاحظه خواهید کرد که غنچه به آرامی در دمای اطاق می شکفد و رایحه ای دلاویز و غیر منتظره در آنجا پخش می کند. این رایحه از آن جهت دور از انتظار است که در هوای آزاد خیلی بندرت ممکن است به مشام برسد. گلی که به شکل باز چیده شود کمتر در گلدان آب دوام خواهد آورد و کمتر می تواند تغییرات محیط را تحمل نماید. این گیاه به مکانی آفتابی، دور از باد، و خاک حاصلخیز با زهکش خوب دارای در حدود ۵۰ درصد ماسه و غنی از گیاخاک نیاز دارد.

دیر گل دهنده

هرچه لاله ها به گونه های وحشی ترکیه، جایی که گیاه از آنجا ریشه گرفته است، نزدیکتر هستند، عمر آنها بیشتر است. ایران یکی از کشورهایی است که 19 نوع از این گل زیبا در آن کشت می گردد. لاله‌ ها قبل از این که به شکل یک گل زیبا در بیایند از پیاز تشکیل یافته اند. عمقی که برای کاشتن این گل در نظر می گیرند حدود 12 الی 20 سانتی متر می باشد. اگر بخواهیم گل لاله را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که این گل از برگ های نواری شکل تشکیل شده است و به صورت پهن می باشد.

هرگز این برگها را تا زمانی که کاملا قهوه‌ای نشده‌اند از گیاه جدا نکنید. ما در گُل سِتان همیشه گل ها را غنچه تهیه می کنید تا بیشترین ماندگاری را برای شما داشته باشد. ریشه ی اسم آن در زبان انگلیسی یعنی به دلیل شباهت ظاهری مجله خبری گل میخک با کلاه قرمز عمامه‌ای ترک‌ها هست. هنگامی که این گل با ارزش به هلند رسید، توجه بسیاری از مردم را به خودش جلب کرد تا جایی که پدیده ای به نام جنون لاله در هلند به وجود آمد. لاله در هلند به وفور کشت و اصلاح نژاد شد و لاله هلندی نام گرفت.

http://architecton.ir

لاله های سفید معمولاً در مراسم خاکسپاری اهدا می شوند زیرا رایحه ملایمی دارند که فضای را شاد نگه می دارد. یک دسته گل لاله سفید همراه با یادداشت «از دست دادنت متاسفم» برای ابراز همدردی شما عالی است. در زمان‌های قدیم لاله‌های نارنجی را به مردم می‌دادند تا مشاجره و نزاع بین آنها را حل کنند. می توانید یک دسته گل زیبا از لاله های نارنجی را به دوستان خود یا هر یک از اعضای خانواده بدهید تا توجه خود را نسبت به آنها نشان دهید. تابستان های بارانی، سیستم های آبیاری و خاک مرطوب مرگ لاله هاست. هرگز عمداً به بستر پیاز آب ندهید مگر در شرایط خشکسالی.

  • بومی مناطقی با بهار کوتاه ، زمستان هایی طولانی و سخت و تابستانهای طولانی و خشک است.
  • اگر شما نیز تا به حال تجربه خرید پیاز گل را نداشته اید و از ویژگی ها و مشخصات پیاز گل لاله قرمز رقم Red Impression مرغوب سردر نمی آورید، به نکات زیر توجه کنید.
  • شما می توانید در هر بار سفارش فقط به یک مکان ارسال کنید.
  • ماموریت و رساله ی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت ، تامین سریع تمامی گل و گیاه ، ملزومات باغبانی و جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.
  • برای کاشت در باغچه پیاز گل لاله ایرانی را در ردیف هایی با فاصله ۱۵ سانتی‌متر و عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بکارید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار