ما بالاخره سرزمین پونت را پیدا کردیم، جایی که فراعنه هدایای خود را دریافت کردند


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634170-800-we-have-finally-found-the-land-of-punt-where-pharaohs-got-their-gifts/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مصریان باستان حدود 4500 سال پیش کشتی رانی به پونت را آغاز کردند و برای 1300 سال به ندرت از زمین دیدن کردند. در پونت، مصریان می‌توانستند غلات، کتان و سایر کالاهای خود را با مواد معطر، چوب‌های سخت و انواع کالاهای عجیب و غریب که یافتن آنها در مصر دشوار یا غیرممکن بود، مبادله کنند. ناتانیل دومینی از کالج دارتموث در نیوهمپشایر می گوید: «برخی از محققان رابطه تجاری بین مصر و پونتلند را منشا تجارت صلح آمیز بین المللی توصیف می کنند. “پس این کار بزرگی است.”

سرزمین پونت، مکانی مرموز که مصریان باستان در آن طلا، بخور و سایر اقلام لوکس می خریدند، به لطف DNA بابون های مومیایی شده پیدا شده است.

انسان


14 دسامبر 2022

ما از مدت ها قبل از وجود پونت، شریک تجاری مصریان باستان که جواهرات، ادویه جات، عاج و حیوانات گران قیمت را برای آنها تهیه می کرد، می دانستیم. اما متون هیروگلیف در مورد مکان این سرزمین خارق‌العاده ناامیدکننده هستند، به این معنی که شکار پونت یکی از معماهای حل نشده مصرشناسی است. اکنون، در نهایت، می توانیم روی یک مکان دقیق تمرکز کنیم. با کمال تعجب، دلیل قاطع، نقشه باستانی اخیراً کشف شده نیست. در عوض، به معنای واقعی کلمه از دهان یکی از بابون های پونت می آید.

کجا می توان برای فرعونی که همه چیز دارد هدیه ای پیدا کرد؟ مصریان باستان این را می دانستند: اجناس مجلل مناسب در پونت موجود بود. در این کشور مرموز و دور، می توانید تمام طلا، کندر و مری را که یک فرعون می خواهد به دست آورید. برای تکمیل آن، حتی می توانید یک یا دو بابون اضافه کنید.

آنتونیو سورتینو

توسط احمد گل کار

احمد گل کار