نویسنده داستان های علمی تخیلی Lavie Tidhar: استفاده از Midjourney برای کشف اخلاق هوش مصنوعی

یک دوره تنظیم طول می کشد، اما ما با هوش مصنوعی عمومی واقعی که در فیلم داریم فاصله داریم. من فقط می خواستم در مورد این ایده صحبت کنم – و من آن را از دانشمندان هوش مصنوعی نیز می بینم – این ایده که هوش مصنوعی قرار است جهان را تسخیر کند و بشریت را نابود کند. به نظر من یک نسخه علمی تخیلی از فیلم فاجعه آمیز آینده دهه 1970 است. در هر صورت، هر هوش مصنوعی در حال تکاملی به شدت به انسان وابسته است.

نگرانی شما در مورد هوش مصنوعی چیست؟ به عنوان یک نویسنده، آیا نگران تجاوز او به قلمرو شما هستید؟

آره. باید دستورالعمل ها را در فیلمنامه فیلمبرداری می نوشتم. چه نوع تصاویری، چه نوع احساسی را باید برانگیخت. نیر سپس سه روز کامل نشست و هزاران تصویر تولید کرد. نمی دانم چطور دیوانه نشد. تا حد زیادی در مورد وادار کردن هوش مصنوعی در مکان مناسب بود. من فکر می کنم نیر از خودش به عنوان یک تصویر شروع برای برخی از تصاویر برای انسان استفاده کرد.

آلیسون فلود: چه کسی ایده آخرین پروژه شما را مطرح کرد؟

نیر یانیو

بعد نیر با من تماس گرفت. و او گفت، اگر می توانستیم کاری انجام دهیم اسکله، فیلم علمی تخیلی فرانسوی دهه 60، ساخته شده از تصاویر منحصر به فرد، می تواند بسیار جالب باشد. طرح از اسکله شامل مردی است که در طول زمان از پاریس پس از آخرالزمان تا امروز ما سفر می کند – این الهام بخش بود 12 میمون. ما فقط جنبه فنی را دوست داشتیم: آیا می توانید یک داستان سینمایی را فقط با استفاده از تصاویر ثابت تعریف کنید؟


Lavie Tidhar نویسنده برنده جایزه علمی تخیلی مردی پرمشغله است. بین پروژه های نویسندگی و انتشارات خودش از جمله بهترین SF جهان او با انیماتور کار می کند نیر یانیو در مجموعه فیلم های علمی تخیلی از طریق شرکت آنها پوزیترونیکشامل ماشین های مریخیدر “یک توستر و یک قهوه ساز در مریخ” و فیلم نوآر لون تاون. اما زمانی که یانیو برای پروژه دیگری به او مراجعه کرد و چیزی با استفاده از برنامه تولید تصویر IA Midjourney ایجاد کرد، او گفت بله – با برخی شرایط.

خرگوش در یک فیلم علمی تخیلی: به آینده هوش مصنوعی خود خوش آمدید

آیا برای پروژه های دیگری مانند این با Midjourney برنامه ای دارید؟

بنابراین می‌خواستم در مورد این ایده صحبت کنم که هوش مصنوعی فقط در تلاش است کمک کند و شاید به طرز فاجعه‌باری اشتباه باشد. این فیلم نشان نمی دهد که این هوش مصنوعی بوده که باعث نابودی سیاره شده است. اینها کسانی هستند که این کار را انجام دادند، و به نوعی دلشان برای هوش مصنوعی تنگ شده است.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2369244-sci-fi-author-lavie-tidhar-using-midjourney-to-explore-ethics-of-ai/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

نه، اما فکر می کنم بازی کردن با آن لذت بخش بود. من فکر کردم که نتیجه واقعاً جالب بود و می‌خواستیم در حالی که این مکالمه در حال وقوع بود وارد گفتگو شویم، زیرا خیلی سریع پیش می‌رود.

Lavie Tidhar: همه چیز به این دلیل شروع شد که من دوستی دارم که طراح بازی است و او با اشتیاق زیادی با من درباره Midjourney صحبت کرد. فکر کردم فوق العاده بود و به نیر گفتم برود با آن بازی کند. ما از بحث های اخلاقی در حال انجام بسیار آگاه بودیم، اما قصد نداشتیم کاری در مورد آنها انجام دهیم.

نتیجه، به آینده هوش مصنوعی خود خوش آمدید! – که می توانید در زیر تماشا کنید – یک فیلم کوتاه سورئال نگران کننده است که در آینده ای اتفاق می افتد که در آن جهان ویران شده است، اما یک انسان توسط هوش مصنوعی به ظاهر خوش فکری پیدا شده است که مشتاق کمک است – در بهترین حالت ممکن. ظرفیت.

نگرانی‌های موجهی در مورد استفاده شرکت‌هایی از هوش مصنوعی به جای کارمندان انسانی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. اما از دیدگاه خلاقانه، واقعاً چیزی نیست جز ابزاری که باید از آن استفاده کنیم و واقعاً با آن کار کنیم تا بتوانیم اثر مورد نیاز خود را بدست آوریم.

این نگرانی است که اگر بتوانید با ماشین جایگزین شوید، ماشین جایگزین شما می شود. اما مردم همین را در مورد دوربین گفتند. آنها در مورد فتوشاپ همین را گفتند و ما همیشه به هنرمندان نیاز داریم و همیشه به افرادی نیاز داریم که این دیدگاه منحصر به فرد را ارائه دهند.

خرگوش به تصویر کشیده شده در فیلم علمی تخیلی به آینده هوش مصنوعی شما خوش آمدید
بنابراین هر تصویر نتیجه درخواست نیر از Midjourney است تا چیزی مربوط به یک قطعه از تاریخ را ارائه کند، آیا این کار چگونه بوده است؟

ما واقعاً وارد جنبه “دره عجیب” شده بودیم. بنابراین هر تصویری به نوعی اشتباه است. نکته مورد علاقه من این است که در این خرگوش ها نوشتم، جایی که هوش مصنوعی با نشان دادن عکس هایی از خرگوش ها سعی دارد انسان را آرام کند. و این خیلی ناراحت کننده است! ایده این است که هوش مصنوعی تلاش می کند تا بهترین عملکرد خود را انجام دهد، اما هرگز کاملاً موفق نمی شود.

این سیستم های هوش مصنوعی، هیچ خلاقیتی ندارند. آنها باید برای انجام هر کاری هدایت شوند، آنها نمی توانند چیز جدیدی بیاورند. من نگران هیچ نویسنده دیگری بر روی کره زمین نیستم، من دائما نگران رقابت با 8 میلیارد نفری نیستم که ممکن است در نوشتن بهتر از من باشند، زیرا تنها چیزی که می توانید به هر نوع هنری بیاورید خودتان هستید. . این همان دیدگاه منحصر به فرد است. و این ابزارها آن را ندارند.

اولین واکنش من نه بود. سپس فکر کردم، اگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساختن یک فیلم هوش مصنوعی استفاده کنیم، چه می‌شود – این باعث می‌شود که آن را جالب کنیم! به خانه آمدم و شروع به نوشتن کردم. این اساساً یک هوش مصنوعی آینده نگر است که سعی می کند با آخرین انسان زنده مانده صحبت کند. نکته دیگر من این بود که اگر این کار را انجام می دهیم، باید مطمئن شویم که روایت نیز توسط هوش مصنوعی انجام می شود. صدا از دو صدای مردانه و زنانه تولید شده توسط هوش مصنوعی تشکیل شده است که در یک صدای بسیار ناراحت کننده ادغام شده اند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار