نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | mikhakflower

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. یک ویروس به نام Tulip Breaking Virus در لاله به نام ویروس شکستگی مجله خبری گل میخک وجود دارد. این گیاه بدلیل پیازدار بودن به آبیاری بیش از حد حساس است. بستر کشت می تواند ترکیبی از خاک باغچه و پیت ماس و کمی ورمی کمپوست باشد. و بدلیل شباهت گل‌های آن به نیلوفرآبی به لاله نیلوفر آبی معروف شده است.

گل لاله ایرانی در باغچه:

در کاشت پیاز گل لاله موارد زیر را رعایت کنید تا گل هایی سالم پرورش دهید. لاله‌ ها سرده‌ ای از ژئوفیت‌ های پیازدار علفی چند ساله (دارای پیاز به عنوان اندام‌ های ذخیره‌ سازی) هستند که بهار شکوفا می‌شوند. گل‌ها معمولاً بزرگ، زیبا و رنگ‌های روشن، معمولاً به رنگ های قرمز، صورتی، زرد یا سفید (معمولاً در رنگ‌های گرم) هستند. کودهای شیمیایینقش به سزایی در رشد همه گیاهان به ویژه لاله ها دارند به شرطی که در استفاده از آن ها نهایت دقت به کار برده شود. هنگام نگهداری از لاله ها و پس از کاشت مجدد پیاز در خاک، باید از پتاس برای تقویت پیاز استفاده کنید. با نزدیک شدن به فصل گلدهی می توانید کودهای سه بیسترا برای تقوبت آن ها به کار ببرید.

  • سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.
  • تواند این گیاه را مورد حمله قرار دهد و موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشد مناسب پیازهای جوان زیر خاک شود.
  • در ماه اسفند لاله‌ها شروع به جوانه زنی کرده و گلبرگ های خود را به تماشا می گذارند تا چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نمایند.
  • در مناطق 7 و 8، یک مکان سایه دار یا مکانی با آفتاب صبحگاهی انتخاب کنید، زیرا لاله ها گرمای زیادی را دوست ندارند.
  • اولین نکته ای که باید قبل از یادگیری روش نگهداری پیاز گل لاله هلندی، ایرانی و سنبل در خانه بدانید این است که شیوه مراقبت از گل های ریشه دار و پیاز دار با هم متفاوت است.

با رشد برگها و همچنین گرمتر شدن هوا ابیاری را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که محیط اطراف پیازها هرگز نباید آب را در خود نگهدارد. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است. طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مناسب نگهداری پیازهای لاله نباشد. گل مروارید یک فرش رنگارنگ از گل‌های ریز است که می‌تواند برای زیباسازی باغ شما استفاده شود. بومی اروپا است و شاخ و برگ‌های کم رشد با سرعت رشد بالا دارد بطوری که ظرف دو ماه پس از کاشت، زمین… امروزه گل و گیاه طرفدار زیادی پیدا کرده و چون بیشتر خانه ها، آپارتمانی شده نگهداری از گل و گیاه به توجه بیشتری نیاز دارد.

کود دهی گل لاله:

این روزها دغدغه های فکری و مشغله های فراوان اجازه رسیدن به علایق شخصی را نمی دهد. اما اگر ساده ترین راه را برای اولین قدم خود انتخاب کنید، حتما موفق خواهید شد. کاشت گیاهان زیبا نیز از علایق بسیاری از افراد است که به دلیل مشغله های فراوان همیشه به تعویق می افتد. اما خرید اینترنتی و آسان بهترین راهکار برای این افراد به حساب می آید که قدمی در مسیر آرزوهای خود بردارند. گل این گیاه دارای گل پوش رنگینی است که اندامهای نر و ماده گل را احاطه نموده و از شش قطعه آزاد کامل شامل سه قطعه خارجی و سه قطعه داخلی کم و بیش شبیه به هم تشکیل یافته‌است. در در داخل گل پوش شش پرچم را مشاهده میکنیم که هر کدام دارای یک میله بلند و نازک منتهی به یک بساک بوده و بساک تولید کننده دانه‌های گرده به صورت پودر میباشد.

http://architecton.ir

کیسه های پلاستیکی به دلیل نگهداشتن رطوبت و شیوع بیماری های قارچی برای این کار مناسب نیست. یکی از عوامل مهمی که باید بدان توجه کنید خاک مناسب برای کاشت پیازهای گل لاله است. خاک پیاز لاله بایستی دارای ۷۰ درصد خاک باغچه، حدود ۲۰ درصد ماسه و ۱۰ درصد کود شیمیایی برای تقویت خاک باشد. پس از این که اقدام به تهیه پباز مرغوب و مناسب کردید بایستی مقداری خاک سبک تهیه کنید و سپس به تعداد لاله های موجود گلدان هایی با اندازه دهانه ۱۲،۱۰،۱۴ سانتی متر تهیه نمایید. توجه نمایید که سایز گلدان بایستی مناسب انتخاب شود و نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. اگر داخل گلدان کاشته اید تا قبل از جوانه زنی نیاز به نور نیست.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار