گل لاله چیست؟ روش‌های نگهداری و تکثیر گل لاله علی ولی | mikhakflower

برای لاله از خاکی با زه‌کشی مناسب و دارای PH خنثی استفاده کنید. ترکیب کردن کمپوست با خاک، علاوه بر افزایش تخلخل نیاز پیاز لاله به عناصر ضروری را هم تامین می‌کند. نکته‌ای که باید در مورد پژمرده شدن گل لاله بدانید، چگونگی چرخه زندگی اوست. لاله در بهار شکوفه می‌دهد و کمی بعد از آن نیز این شکوفه‌ها از بین می‌روند. به محض رخ دادن مرگ موقتی، گیاه پژمرده شده و مواد مغذی مجدد به پیاز بر می‌گردند و در آنجا برای بهار بعدی ذخیره می‌شوند.

بیماری ها و نواقص گل لاله

فروشگاه ما یکی از بهترین مجموعه های لاله های زرد را دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اجازه دهید تا حدود 6 هفته پس از گلدهی برگها روی گیاهان باقی بمانند. لاله ها برای جمع‌آوری انرژی برای شکوفه های سال آینده به شاخ و برگ خود نیاز دارند! پس از زرد شدن شاخ و برگ و از بین رفتن آن، می توان آن را هرس کرد. پیازهای مجله خبری گل میخک را در پاییز بکارید ، 6 تا 8 هفته قبل از اینکه یخبندان سخت و یخبندان زمین پیش بینی شود. تکثیر گل لاله به دو روش کاشت بذر و تکثیر پیاز گل انجام می‌شود.

  • گل لاله از گل‌های پیازدار است و باید پیاز آن را در فصل پاییز (ماه های آبان و آذر) از گلفروشی ها بخرید و در خاک بکارید تا در فصل بهار به گل بنشیند.
  • اگر حشرات و جوندگان درنده یک مشکل واقعی هستند، ممکن است لازم باشد اقدامات قوی تری انجام دهید، مانند کاشت پیاز در قفس های سیمی مدفون.
  • اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود.
  • همان طور که می دانید گل لاله از گیاهانی است که از منظر دارویی نیز بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

اگر در منطقه ی شما بارش مداوم برف و باران وجود دارد، نیازی به آبیاری نیست اما اگر بارندگی وجود ندارد، خاک را تا قبل از یخ زدن زمین و سردشدن هوا، هفته ای یک بار آبیاری کنید. گلدان مناسب ارتفاع گل لاله انتخاب کنید،بهتر است ارتفاع گلدان بیشتراز نصف بلندی ساقه ها باشد تا گل ها به اطراف خم نشوند. توان در این مدت با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان را پوشاند تا بستر کاشت رطوبت خود را حفظ کند.

http://architecton.ir

در مزرعه، این سال زراعی با گرمای تابستان آغاز میشود، با زمستان و بهار این توالی تکمیل میشود. دمای گرم اولیه در تفکیک برگها و آغازش گلها موثر است. تیمار سرمایی (۱۳ تا ۲۰ هفته) تقویت کننده گلها است، و یکدستی گلها در بین جمعیت لاله‌ها و طول مناسب ساقه گل‌دهنده را بهبود میبخشد.

معرفی مدرسه گل آرایی فلوآرت

جهت ارتباط با مجموعه کهکشان بذر از طریق زیر با ما در ارتباط باشید تماس پاسخ داده نمی شود . (خاک باغچه +مقدار کمی ماسه یا خاک برگ و کمپوست ) البته ورمی کمپوست هم فوق العاده است. زادگاه لاله‌های مدرن امروزی مشخص نیست اگرچه در زمانهای و قبل از معرفی لاله به اروپا در قرن ۱۶ میلادی، پرورش و انتخاب لاله‌ها در ایران ترکیه مشاهده شده‌است. با تازه‌ترین و زیباترین گل‌ها و گیاهان، لبخند را روی لب‌های عزیزانتون بیارید. این گیاه دارای ۱۵۰ گونه متفاوت است که هر یک از گونه ها ظاهری منحصر به فرد و نمادی متفاوت دارند.

خاک:

توسط احمد گل کار

احمد گل کار