2022: سال چند بحرانی در حال چرخش، اما با بارقه‌های امید

امسال پایین ترین سطح تهاجم روسیه به اوکراین، افزایش قیمت ها و آب و هوای شدید، و اوج انتقال سریع به انرژی سبز و شگفتی های فضایی تلسکوپ فضانورد جیمز وب بوده است.

زمین


| رهبر

14 دسامبر 2022

معترضان در طول یک پلاکارد در دست داشتند "جستجو"  راهپیمایی، برای فراخوانی از نامزدهای ریاست جمهوری برای توجه به وضعیت اضطراری آب و هوایی، که معترضان می گویند که عمدتاً در مبارزات انتخاباتی غایب است، کمتر از دو هفته پس از هشدار کارشناسان آب و هوای سازمان ملل و یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، در پاریس در 12 فوریه، 2022. - به گفته سازمان دهندگان، نزدیک به 150 راهپیمایی در سراسر فرانسه پیش بینی می شود که توسط سازمان های غیر دولتی، انجمن ها یا دیگر گروه ها حمایت می شود.  اعتراضات دوبله شده است "جستجو"  با اشاره به فیلم "به بالا نگاه نکن"، استعاره ای از بحران آب و هوا که در نتفلیکس موفق شده است.  (عکس از آلن جوکارد/ خبرگزاری فرانسه) (عکس از آلن جوکارد/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

چه سالی. در اوایل سال 2022، بسیاری امیدوار بودند که به حالت عادی بازگردند، زیرا واکسن ها به کشورها اجازه می داد اقدامات خود را در برابر کووید-19 پایان دهند. در عوض، روسیه به اوکراین حمله کرد و علاوه بر اتفاقات وحشتناکی که در خود اوکراین رخ می‌دهد، بسیاری از بحران‌های جهانی دیگر را برانگیخت یا تشدید کرد.

روسیه سعی کرد با خودداری از گاز و افزایش قیمت انرژی، اروپا را باج گیری کند. همچنین از صادرات غلات و روغن آفتابگردان از بنادر اوکراین جلوگیری کرد که منجر به افزایش شدید قیمت مواد غذایی شد. همراه با اختلالات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری – و برگزیت در بریتانیا – این امر منجر به بحران هزینه زندگی شده است که…


منبع: https://www.newscientist.com/article/0-2022-the-year-of-rolling-polycrisis-but-with-a-few-glimmers-of-hope/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

آلن جوکارد/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

توسط احمد گل کار

احمد گل کار