آنفولانزای پرندگان: بریتانیا برای بدترین شیوع ثبت شده در زمستان امسال آماده است

بر اساس گزارش آژانس سلامت حیوانات و گیاهان (APHA)، عفونت ها شش هفته جلوتر از سطح سال گذشته هستند. در حال حاضر 47 مورد شیوع بیماری در بریتانیا وجود دارد که 30 مورد از آنها از اوایل اکتبر تأیید شده است.

اندی پترسون از APHA در یک نشست مطبوعاتی گفت: “ویروس بسیار بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته وجود دارد.” مطمئناً در تابستان امسال آنطور که معمولاً انتظار داریم استراحتی نداشتیم.»

نرخ ابتلا به آنفولانزای پرندگان در بریتانیا شش هفته جلوتر از این زمان در سال گذشته است که مقامات را بر آن داشت تا اقدامات ایمنی زیستی را افزایش دهند.

محیط


18 اکتبر 2022

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342840-uk-prepares-for-worst-bird-flu-outbreak-on-record-this-winter/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

سال گذشته، یک قانون مسکن بین نوامبر و مه وضع شد که کشاورزان را ملزم می‌کرد تا برچسب‌های دام آزاد را از تخم‌مرغ و گوشت حذف کنند.

دامپزشک ارشد بریتانیا، کریستین میدلمیس، گفت این وضعیت بی سابقه است. «ما قبلاً هرگز مجبور به انجام این کار نبودیم. او به بی‌بی‌سی گفت: ما قبلاً هرگز چنین سطحی از آلودگی محیطی نداشته‌ایم که چنین خطری را به همراه داشته باشد.

ویروس H5N1 برای اولین بار در سال 1996 در استان گوانگدونگ در جنوب چین شناسایی شد و از آن زمان از طریق پرندگان وحشی آلوده در سطح جهان گسترش یافته است. دانشمندان گمان می کنند که شیوع فعلی – که در سرزمین اصلی اروپا و ایالات متحده نیز ویرانی به بار آورده است – می تواند به دلیل یک جهش خفیف در ویروس باشد، به این معنی که این ویروس می تواند طولانی تر در محیط طبیعی زنده بماند و به آن اجازه می دهد در پرندگان وحشی گسترش یابد. جمعیت ها به طور موثر

تصاویر نعنا / گتی ایماژ

در تلاش برای مهار ویروس آنفولانزا، که از طریق مدفوع آلوده منتشر می شود، APHA این هفته یک “منطقه پیشگیری” را در سراسر انگلیس، اسکاتلند و ولز تحمیل کرد. دولت ایرلند شمالی همین سیاست را معرفی کرد.

این بدان معناست که کشاورزان و صاحبان پرندگان سرگرمی در سراسر بریتانیا باید اقدامات ایمنی زیستی را افزایش دهند، برای مثال تعویض لباس و کفش قبل از ورود به محوطه و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه مورد استفاده در محل.

مقامات هشدار می دهند که این بدان معناست که بریتانیا به سمت زمستان و فصل مهاجرت بعدی با سطوح بالاتری از ویروس در گردش است. طی چند هفته آینده، میلیون ها اردک، قو، غاز و سایر پرندگان مهاجر وارد زمستان در بریتانیا خواهند شد و این تهدید را تشدید خواهد کرد.

چندین دهه است که موارد آنفولانزای پرندگان به طور دوره‌ای در بریتانیا ظاهر می‌شود، اما در 12 ماه گذشته رکوردی از شیوع آن به‌وجود آمده است که ناشی از یک سویه ویروس H5N1 بسیار بیماری‌زا است.

این امر در مواجهه با تغییرات اقلیمی به طور فزاینده ای دشوار می شود، زیرا خسارات ناشی از طوفان و سیل زمستان گذشته به انتشار فضولات آلوده به گله های اسیر کمک کرد. مقامات می گویند با نزدیک شدن دوباره سیستم های آب و هوای وحشی، برای کشاورزان مهم تر از همیشه است که دریچه ها را پایین بیاورند.

از مزارع مرغ در بریتانیا خواسته شده است که اقدامات ایمنی زیستی را افزایش دهند

مقامات نمی توانند برای کنترل شیوع ویروس در بین پرندگان وحشی انجام دهند. در عوض، تلاش‌های مهار بر حفظ پرندگان اسیر جدا از جمعیت‌های وحشی متمرکز است.

حدود 3.5 میلیون پرنده در اسارت از اکتبر 2021 معدوم شده اند، در حالی که این ویروس جمعیت های وحشی را ویران کرده است و به طور خاص به کلنی های پرندگان دریایی شناخته شده در بریتانیا ضربه سختی وارد کرده است.

بریتانیا در حال آماده سازی برای آنچه انتظار می رود بدترین شیوع آنفلوانزای مرغی در تاریخ خود در زمستان امسال باشد، با مقامات نسبت به افزایش سریع عفونت ها در ماه گذشته هشدار داده است.

اگر اقدامات ایمنی زیستی اعمال شده در این هفته نتواند تعداد شیوع های جدید را مهار کند، گام بعدی یک دستور مسکن در سراسر کشور است که به این معنی است که همه پرندگان اسیر باید تا اطلاع ثانوی در داخل خانه – دور از جمعیت های وحشی – نگهداری شوند.

اما با سطوح بالای آلودگی در میان جمعیت پرندگان وحشی، نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که ممکن است مهار شیوع این بیماری غیرممکن باشد.

گله بزرگ مرغ قهوه ای در مرغداری در مزرعه.

معمولاً ماه های تابستان مهلت می آورد، اما امسال متفاوت بود. شیوع جدید برای اولین بار در ماه های ژوئن، جولای و آگوست ثبت شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار