ادامه عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در بازار / کاهش قیمت مرغ با حداکثر توزیع

به گفته برخی از مسئولان هیچ گونه کاهشی در جوجه ریزی نداشته ایم که منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت شود، بنابراین جوجه ریزی به میزان لازم انجام می شود و حتی به استان های همجوار ارسال می شود. قیمت ها ربطی به دریچه های کمتر ندارد.

بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا در بازار حاکی از آن است که دیروز (پنجشنبه) قیمت مرغ تازه کمتر از 60 هزار تومان و مرغ منجمد 44 هزار و 600 تومان است که به فروش می رسند که به نظر می رسد توجه نهادهای نظارتی را می طلبد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در عرضه محصولات دامی و پروتئینی افزود: عرضه گوشت مرغ گرم و گوشت قرمز در تمامی میادین شهر تهران و غیره. استان ها در حد امکان و بر اساس نیاز انجام می شود. .

کاهشی در تولید گوشت مرغ نداشته ایم

البته نظارت بر این موضوع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های زیرمجموعه آن در استان ها است و هر پرونده ای که در این زمینه به تعزیرات بفرستند چه در کشتارگاه ها و چه در اصناف به شدت برخورد می شود. .

برخی تولیدکنندگان می گویند در پی اصلاح نرخ ارز، دولت قرار بود تا پایان شهریور قیمت محصولات پروتئینی متاثر از این موضوع را به نرخ واقعی افزایش دهد، زیرا علاوه بر هزینه های تولید، نهاده ها را با ارز نیمه یا آزاد خریداری می کنند. که نیازمند سرمایه در گردش چندگانه است اما دست تولیدکنندگان از نقدینگی کافی خالی است.

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی ایران سالانه نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که نه تنها نیاز داخلی را تامین می کند، بلکه در بدترین حالت می توان بیش از 100 هزار تن از این محصول را به کشورهای همسایه صادر کرد. این در حالی است که طی چند روز گذشته قیمت گوشت مرغ در بازار داخلی به بیش از 70 هزار تومان و حتی در برخی استان ها به 80 هزار تومان رسیده است، این در حالی است که دولت هنوز نرخ مصوب گوشت مرغ را افزایش نداده است.

فروش مرغ بیش از قیمت مصوب

حداکثر توزیع گوشت مرغ در بازارها و فروشگاه های اینترنتی

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی مشاغل دامی کشور افزود: این شرکت پیش از این برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گوشت مرغ مازاد کشور را خریداری کرده بود. بنابراین ذخایر کشور مطلوب است و در این زمینه کمبودی نداریم.

براساس مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 40 هزار تومان و قیمت مصرف کننده 59 میلیون و 800 تومان است.

به گزارش ایرنا، با وجود عرضه مرغ در بازار، قیمت این محصول طی روزهای اخیر افزایش یافته و در جلسه ای با حضور کشتارگاه ها مقرر شد این تجارت از سود آن کاسته شود تا محصول قابل عرضه باشد. بر اساس قیمت مصوب در بازار به فروش می رسد.

جعفری گفت: بر اساس معرفی نامه کارگروه تنظیم بازار استان، هر کیلوگرم مرغ منجمد درب سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت 45 هزار تومان در اختیار مهمانداران قرار می گیرد و در تهران می توانند این محصول را در نهایت با قیمت 48000 تومان به دست مصرف کنندگان برسانند.

آنچه مسلم است برای اینکه دولت تصمیم جدیدی برای محصولات پروتئینی اتخاذ نکند، قیمت این محصول در بازار نباید با نرخ های بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان برسد که در مواقع دیگر برخی تولیدکنندگان یا فروشندگان آن را بالا می برند. قیمت.

به گفته وی، البته ستاد تنظیم بازار استانی قیمت مرغ منجمد در استان ها را خود تعیین می کند، بنابراین ممکن است این نرخ کمتر از نرخ تعیین شده 48 هزار تومان باشد.

وظیفه سازمان تعزیرات رسیدگی به تخلفات است و نظارت بر حسب نوع تخلف بر عهده نهادهای مسئول است. امروز با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، قیمت گوشت مرغ در اکثر نقاط کشور به قیمت مصوب بازگشته و در بازار عرضه می شود.

وی بیشتر تولیدکنندگان گوشت مرغ را با نرخ مصوب عرضه می کنند و افزود: البته تولیدکنندگان منتظر تعیین نرخ مصوب جدید مرغ زنده هستند تا از ضرر و زیان خود جلوگیری کنند.

چندی پیش سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز از توزیع حداکثری گوشت مرغ در بازارها، خرده فروشی ها و فروشگاه های اینترنتی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مشکلی برای تامین گوشت گرم و منجمد و گوشت قرمز وجود ندارد. .

ادامه عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در بازار / کاهش قیمت مرغ با حداکثر توزیع


منبع: https://www.irna.ir/news/84911097/%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B9

چندی پیش حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرد که با توجه به قیمت خرید مرغ زنده بر اساس تعرفه های مصوب، پیش بینی می شود قیمت هر کیلوگرم مرغ گوشتی با نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان برسد. . 59800 تومان و قیمت های بالاتر از آن در بازار تخلف است

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار این محصول از 19 شهریور وارد بازار شد، بنابراین قیمت مرغ گوشتی در بازار هم اکنون نزدیک به قیمت مصوب

چندی پیش «محمد جعفری» معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع گوشت مرغ منجمد بدون محدودیت در بازار خبر داد و گفت: ذخایر گوشت مرغ کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد. و مشکلی برای تامین این محصول نداریم.”

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان، عرضه گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب به پلازا و خرده فروشی های استان تهران و سایر استان ها و توزیع در خط گوشت مرغ منجمد نیز از طریق توزیع اینترنتی انجام می شود. بستر، زمینه.

البته قرار است دولت با دستفروشان هم برخورد کند، چرا که اخیراً سران سه قوه در مورد افزایش اختیارات سازمان جنایتکار دولت اعلام نظر کرده اند و قبلاً جریمه تخلف 2 تا 5 برابر بیشتر بود که این میزان جریمه بود. وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات نیز پیگیری کردند. در حال حاضر دولت برای تخلفات 10 تا 25 برابر جریمه در نظر گرفته است که بر اساس این مصوبه، تخلفات از طریق جرایم و مجازات قابل کنترل است.

روابط جدی دولت با دستفروشان

توزیع نامحدود گوشت مرغ منجمد

ادامه عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در بازار / کاهش قیمت مرغ با حداکثر توزیع

البته بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که قیمت گوشت گوسفندی بین 158 تا 198 هزار تومان و گوشت گوساله بین 198 تا 240 هزار تومان در بازار است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار