برخی از حیوانات واقعا تنبل هستند. حالشون چطوره؟

رابایوتی که اکنون در مؤسسه جانورشناسی لندن مشغول به کار است، اوایل سال جاری هنگامی که سیگنال GPS از یک روباه به یاد آورد. سگ وحشی آفریقایی در کنیا او دنبال می کرد ناگهان از حرکت ایستاد. البته ممکن است حیوان مرده باشد. اما او با توضیح دیگری مجذوب شد. شاید، او فکر می کرد، سگ وحشی “تصمیم گرفته بود آرام بنشیند.”

تصویر پیش فرض New Scientist

او در توییتر نوشت:چیز مورد علاقه من زمانی است که مردم ردیاب را روی حیوانات می چسبانند و شما به معنای واقعی کلمه کار جالبی انجام نمی دهید. و در 99 درصد مواقع در یک مکان می نشیند و محققین مثل اوه بله، این نقطه داده های عجیب تنبل جف است که او هرگز به دلایلی که ما کاملاً درک نمی کنیم کاری انجام نمی دهد.

به زودی محققان دیگری وارد عمل شدند. «مطمئناً با یکی از گربه‌های پلنگی که در بورنئو با آن آشنا شدم هدایت می‌شود». دادلی، شیر دریایی نر استلر، فوق العاده بود! برای یک دوره کوتاه در ماه مارس، #LazyGeoff پرطرفدار در توییتر اما چرا برخی از حیوانات اینقدر کم حرکت می کنند؟ در حالی که پاسخ دادن به این سوال دشوار است، اما سرنخ‌های مفیدی به دست می‌آوریم – و به نظر می‌رسد که تشخیص وجود تنبل جف‌ها می‌تواند برای هر کسی که رفتار حیوانات را مطالعه می‌کند حیاتی باشد.

زیست‌شناسانی که حیوانات را دنبال می‌کنند اغلب متوجه می‌شوند که فردی وجود دارد که روزها در اطراف نشسته و هیچ کاری انجام نمی‌دهد. این تنبل ها چگونه زنده می مانند؟

زندگی


14 دسامبر 2022

برای دنی رابایوتی، همه چیز با مطالعه ای شروع شد که شامل ادرار روباه مصنوعی بود. برنامه این بود که ببینیم آیا این چیزها بر رفتار سرزمینی روباه تأثیر می گذارد یا خیر. متأسفانه، مطالعه ناموفق بود زیرا روباه انتخاب شده تقریباً هیچ کاری انجام نداد. در کل دوره سه ماهه پیگیری، او زیر یک آلونک نشست و تنها دو بار آنجا را ترک کرد: یک بار برای راندن آن‌ها «در سراسر خانه‌ها» و یک بار برای کوتاهی یواشکی به باغی نزدیک.

آدام نیکل

هیچ کمبودی وجود ندارد…




منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634171-800-some-individual-animals-are-really-lazy-how-do-they-get-away-with-it/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار