به صاحبان زمین کشاورزی جهت صدور سند اطلاع دهید

همچنین نکته مهم دیگری که در این جلسه در بم مطرح شد این است که صدور سند تک برگی برای روستاییان تا پایان سال جاری رایگان است و علیرغم اطلاع رسانی کشور هنوز بسیاری از شهروندان اطلاعی ندارند و اطلاعی ندارند. درخواست دادن.

به گزارش ایرنا، همانطور که اعلام شد، اراضی زراعی تقسیم شده قبل از سال 1384 و تقسیم به ششدانگ می توانند دارای سند مالکیت با هر مساحتی باشند.

فرآیند وقف زمین

به گفته وی، برای یک هزار و 838 هکتار اسناد مالکیت برای سایر دستگاه های اجرایی صادر و تحویل خزانه داری شد.
صدور اسناد رایگان برای روستاییان

وی تصریح کرد: اولویت اول سازمان ثبت اسناد اراضی کشاورزی صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی شهروندان با همکاری جهاد کشاورزی است.
به گفته محمودی، برای یک هزار و 937 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بم در شرق استان کرمان سند مالکیت صادر شده است.
وی گفت: یکی از موانع مدعیان این بود که قبلاً به دلیل بحث صحت اراضی زراعی، برای زمین هایی که قطعه بندی یا بین وراث تقسیم می شد، سند مالکیت صادر نمی شد.

وی در ادامه به قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی در خصوص صدور سند مالکیت روستائیانی که در حیطه طرح دهیاری قرار دارند اشاره کرد و گفت: تمامی موارد ارجاع شده توسط بنیاد مسکن به دفتر اسناد و املاک بم منتج شده است. در صدور اسناد مالکیت
محمودی افزود: روستاییان می توانند از طریق دهیاری یا شورا به بنیاد مسکن تشکیل پرونده دهند تا پرونده برای صدور سند به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شود.
به گفته وی، این قانون شامل روستاییان بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در خصوص اسناد مالکیت اراضی کشاورزی نیز گفت: شهروندانی که مالک زمین کشاورزی هستند باید با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک و ثبت اسناد قانون تسلیم نسبت به دریافت اسناد مالکیت اقدام کنند. زمین کشاورزی

بم در 195 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84928948/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AF

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در این جلسه اعلام کرد: طی انعقاد تفاهم نامه بین سازمان ثبت اسناد و وزارت جهاد کشاورزی، اراضی کشاورزی در هر محدوده ای می توانند سند مالکیت دریافت کنید

به گزارش خبرنگار ایرنا علی محمودی در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات اسناد املاک شهرستان بم در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که در سه هفته گذشته تصمیم گرفته شد که زمین کشاورزی قبل از سال 1384 تقسیم شده و با هر مساحتی می توانند سند مالکیت بگیرند.

به صاحبان زمین کشاورزی جهت صدور سند اطلاع دهید

محمودی گفت: طبق قانون دارایی امسال روستاییان برای تبدیل اسناد ملکی از دفتری به تک برگه تا پایان سال جاری از پرداخت عوارض برگه معاف هستند و در صورت عدم مراجعه باید عوارض را پرداخت کنند. سال آینده.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز گفت: در قانون بودجه سال جاری کلیه متقاضیان تبدیل اسناد دفتری به برگه های تکی در روستاها از پرداخت هزینه برگه اسناد معاف هستند.

محمودی سند مالکیت اراضی موقوفه را نیز برجسته کرد: بر اساس ماده 104 قانون ثبت در صورت تنظیم سند مالکیت اجاره بین اتباع و موقوفات می توانند با همان سند اجاره سند ملک اصیل خود را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح کاداستر تاکنون سند مالکیت 865 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان بم به نمایندگی از سوی دولت با نمایندگی سازمان منابع طبیعی صادر شده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار