توییت‌هایی که درباره آلودگی سفارت‌های آمریکا منتشر می‌کنند، کیفیت هوای شهرها را بهبود بخشیده است

در سال 2008، سفارت ایالات متحده در پکن یک مانیتور کیفیت هوا را نصب کرد شروع به توئیت خواندن ساعتی کرد. تا سال 2020، بیش از 50 سفارت ایالات متحده در 37 کشور دیگر از این روش پیروی کردند و مجموعه داده های گسترده ای را ایجاد کردند که محققان می توانند از آن برای ارزیابی تأثیر جریان داده های آلودگی در زمان واقعی استفاده کنند.

Jha می گوید: این مطالعه نشان می دهد که انتشار اطلاعات خطرات سلامتی می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. پیام اصلی این سند این است که اطلاعات به تنهایی می‌تواند کمی بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت کمک کند. این در مورد برجسته کردن آلودگی هوا برای مردم محلی و اطمینان از اینکه اثرات مضر آلودگی بر سلامت بر ذهن مردم تأثیر می‌گذارد است.

این تیم افزایش مداومی را در تعداد جستجوهای گوگل در جایی که مانیتورها نصب شده بودند ثبت کردند و متعاقباً سطح آلودگی کاهش یافت. جاها می گوید: «هنگامی که اطلاعات منتشر شود، می تواند منجر به فشار بیشتر مطبوعات عمومی یا حتی بین المللی شود.

سفارت ایالات متحده در پکن در سال 2008 شروع به توئیت خواندن آلودگی هوا کرد

مرجع مجله: PNAS، DOI: 10.1073/pnas.2201092119

این مطالعه نشان داد که شهرهایی که سفارت‌های ایالات متحده داده‌های آلودگی هوا را در آنها توییت کرده‌اند، سطح PM 2.5 به طور متوسط ​​2 تا 4 میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.

این داده‌ها همچنین می‌تواند به اعضای دولت‌های محلی و فدرال شواهدی را ارائه دهد که برای اعمال سیاست‌های سبزتر نیاز دارند و در عین حال یافته‌های معتبری را در اختیار روزنامه‌نگاران قرار می‌دهد که می‌توانند در پوشش رسانه‌ای از آنها استفاده کنند.

جها و همکارانش گمان می کنند که دسترسی به داده ها باعث افزایش آگاهی در مورد کیفیت بد هوا و افزایش فشار عمومی برای رسیدگی به آن از طریق تغییر سیاست شده است.

در سال 2016 برآورد شد که آلودگی هوای بیرون هر سال باعث 4.2 میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان می شود. اما تنها 32 درصد از کشورهای نمونه مورد مطالعه نوعی پایش کیفیت هوا را داشتند. کشورهای کمتری هنوز این داده ها را عمومی کرده اند.

خط افق پکن

فرانک کلی از امپریال کالج لندن می‌گوید: «درگیر کردن و مشارکت دادن مردم در گفت‌وگو درباره اثرات آلودگی هوا بر سلامتی، کلید فشار دادن و ایجاد انگیزه برای مقامات برای اقدام در مورد این موضوع است، همانطور که این مطالعه جدید نشان می‌دهد.»

زیهائو چن/گتی ایماژ

آکشایا جها در دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، و همکارانش داده‌های ماهواره‌ای را در مورد آلودگی هوا در 466 شهر در 136 کشور کم درآمد و متوسط، از جمله 50 شهر که سفارت‌های ایالات متحده مانیتور نصب کرده‌اند، تجزیه و تحلیل کردند.

توییت‌های سفارت‌خانه‌های ایالات متحده که داده‌های کیفیت هوا را در زمان واقعی نشان می‌دهد منجر به کاهش سطح آلودگی هوا در شهرهای سراسر جهان شده است.

آنها بر روی ذرات آلودگی با قطر 2.5 میکرون یا کمتر، به نام PM2.5 تمرکز کردند. این ذرات به خصوص مضر هستند زیرا به سد ریوی نفوذ می کنند و وارد جریان خون می شوند و به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی و سرطان ریه کمک می کنند.

ابتکارات سیاسی مختلف ممکن است کیفیت هوا را بهبود بخشد، مانند محدود کردن استفاده از خودرو یا انتقال تولید صنعتی به دور از شهرهای پرجمعیت.

داده های ماهواره ای از 466 شهر در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​نشان می دهد که نظارت سفارتخانه های ایالات متحده منجر به کیفیت بهتر هوا در مقایسه با شهرهای بدون اطلاعات عمومی شده است.

محیط


24 اکتبر 2022

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343859-pollution-tweets-from-us-embassies-improved-air-quality-in-cities/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

این کاهش در مقایسه با سطوح بالای آلودگی در آلوده ترین شهرها کوچک است – به عنوان مثال، در دهلی نو، میانگین سطح PM 2.5 برای سال 2020 89 میکروگرم بر متر مکعب هوا بود. با این حال، محققان تخمین می زنند که این امر می تواند تعداد مرگ و میرهای زودرس ناشی از آلودگی را در هر سال به طور متوسط ​​303 در هر شهر کاهش دهد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار