ریزش مو می تواند روزی با فولیکول های موی رشد یافته در آزمایشگاه درمان شود

این تیم با کنترل ساختار ارگانوئیدها توانستند رشد فولیکول مو را بهبود بخشند.

فولیکول های مو تا یک ماه رشد کردند و به طول 3 میلی متر رسید. فوکودا می گوید: “این احتمالاً به این واقعیت مربوط می شود که چرخه موی موش ها حدود یک ماه طول می کشد.”

موفقیت اصلی تیم، کشت سلول های پوست جنین موش در نوع خاصی از ژل بود که به سلول ها اجازه می داد تا به فولیکول های مو دوباره برنامه ریزی شوند.

فولیکول های مو بالغ برای اولین بار در آزمایشگاه رشد کردند، در اقدامی که روزی می تواند ریزش مو را درمان کند.

محققان با اصلاح سلول‌های پوست جنینی موش، فولیکول‌های مو به طول 3 میلی‌متر در یک ماه ایجاد کردند.

سلامتی


21 اکتبر 2022

دانشگاه ملی یوکوهاما

فوکودا می‌گوید: «ما شرایط مختلفی از جمله عوامل رشد، فعال‌کننده‌ها و بازدارنده‌های مسیرهای سیگنالینگ و اجزای ضروری محیط کشت را بررسی کردیم.

در پستانداران، فولیکول های مو معمولاً در جنین در نتیجه تعامل بین سلول های پوست و بافت همبند تولید می شوند.

هودیوالا-دیلکه می‌گوید: «اگر به فولیکول مو فکر می‌کنید، مو در وسط است و سپس لایه‌هایی از سلول‌های اپیتلیال در اطراف فولیکول و سایر سلول‌های تخصصی وجود دارد». این ژل به این سلول‌ها اجازه می‌دهد تا در آزمایشگاه رشد کنند به این معنی که می‌توانند از روی هم بالا بروند. [like they do in the body]او می گوید.

این تیم اکنون در حال کار برای بازسازی این آزمایش با استفاده از سلول های انسانی است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343357-hair-follicles-grown-in-the-lab-in-a-step-towards-hair-loss-treatment/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برای درک بهتر این تعاملات، جونجی فوکودا در دانشگاه ملی یوکوهاما در ژاپن و همکارانش ارگانوئیدهای فولیکول مو را مورد مطالعه قرار دادند – نسخه های کوچک و ساده یک اندام.

مرجع مجله: دانشمندان پیشرفت می کنند، DOI: 10.1126/sciadv.add4603

یک فولیکول مو تولید شده از ارگانوئیدهای مو - نسخه های کوچک و ساده یک اندام
هودیوالا-دیلکه می‌گوید: «این کشف ریزش مو را درمان نمی‌کند، اما زمینه را برای کسی فراهم می‌کند که به طور بالقوه این کار را انجام دهد.

یک فولیکول مو تولید شده از ارگانوئیدهای مو – نسخه های کوچک و ساده یک اندام

به گفته Hodivala-Dilke، فولیکول های موی انسان که در آزمایشگاه رشد کرده اند، روزی می توانند ریزش مو را درمان کنند. او می‌گوید: «شما ممکن است بتوانید مو را از فردی که موهای واقعاً شاداب دارد بگیرید و در آزمایشگاه رشد دهید و سپس از آن فولیکول‌ها برای انجام پیوند استفاده کنید. کاشت موی موجود شامل حرکت مو از یک قسمت بدن به ناحیه نازک یا طاسی استکه می تواند باعث ایجاد اسکار شود.

تولید مصنوعی فولیکول های مو همیشه بسیار دشوار بوده است کایربان هودیوالا-دیلکه در دانشگاه کوئین مری لندن که در این مطالعه شرکت نداشت. انواع مختلف سلول ها به انواع مختلفی از مواد مغذی نیاز دارند و زمانی که خارج از بدن هستند نسبت به زمانی که در داخل بدن هستند به انواع مختلفی از نیازها نیاز دارند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار