ساداتی نژاد: باید دلالان را در بازار مرغ حذف کنیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در نشست صمیمی با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ساری افزود: نیروی انسانی ثروت وزارت جهاد کشاورزی است و با 20 میلیون کشاورز بزرگترین خانواده در جهان هستیم. کشور.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه با استقبال استاندار مازندران از جاده هراز وارد این استان شد. ساداتی نژاد پس از ورود به شهر آمل به زیارت امامزاده ابراهیم (ع) رفت و در جوار مزار این امامزاده عظیم الشأن به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

ماموریت وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید است

وی ادامه داد: در حوزه صادرات مرکبات نیز 50 درصد نیاز ارزی را کاهش داده ایم.

انتقاد از روند کند سندسازی اراضی کشاورزی مازندران

وی ادامه داد: ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی در بازار نیز اضافه شده و این ماموریت بدون افزایش نیروی انسانی در بازار به درستی رعایت و عملیاتی شده است.

وی همچنین در پایانه صادرات برنج آمل حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت قیمت و عرضه و تقاضای بازار این محصول استراتژیک قرار گرفت.

مازندران با تولید سالانه دو میلیون و 750 هزار تن مرکبات به ویژه پرتقال رتبه نخست کشور را دارد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه امروزه محصولات ایرانی با برندهای مختلف در دنیا عرضه می شود، افزود: مازندران در بازار و صادرات محصولات کشاورزی با چالش جدی مواجه است که باید حل شود.

اعتبار برای احیای اراضی شمال از طریق پاکسازی نفت تامین می شود

15 هزار میلیارد تومان اعتبار حمایتی محصول گندم داریم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته در تولید برنج، گندم، ذرت و سایر محصولات خوب عمل کرده ایم، گفت: رسالت اصلی وزارتخانه حمایت از تولید است چرا که بیشترین حمایت از مصرف کننده است. برای حمایت از تولیدکنندگان، یعنی تولید باید قیمت را معنا کند.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز طرح هفته کاری این وزارتخانه در استان های کشور خبر داد و گفت که این طرح را در مازندران آغاز می کنیم.

وی به زهکشی اراضی شمالی اشاره کرد و ادامه داد: شخص رئیس جمهور بر این مهم کشاورزی که نتیجه آن خودکفایی محصولات است پیگیر است.

هم اکنون باغداران مرکبات مازندران مشغول برداشت نارنگی هستند و برداشت پرتقال از 24 آبان ماه در استان آغاز می شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84918577/%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%85

به گفته ساداتی نژاد هم اکنون دلالان زیادی در بازار مرغ وجود دارد و این مشکل باید حل شود.

وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی مرکبات خبر داد و گفت: اتفاق بزرگی در تولید گندم رخ داده و آن را مدیون کارشناسان خدمات کشاورزی هستیم. در این بخش امسال 15 هزار میلیارد تومان اعتبار حمایتی گندم داریم.

ساداتی نژاد همچنین در نشست سراسری مدیران ستادی معاونت باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استان های وزارت جهاد کشاورزی و خانه اصناف کشاورزی ایران که در بابلسر برگزار شد، حضور یافت.

ساداتی نژاد از کندی روند سندسازی اراضی کشاورزی مازندران انتقاد کرد و افزود: این موضوع در مورد کشاورزی استان صدق نمی کند. اگرچه کار مازندران در حوزه اسناد کشاورزی مشکلاتی را به همراه دارد اما باید در این دولت حل شود.

وی گفت: تا پایان سال آینده باید تداخل اراضی مازندران را برطرف کنیم و تا پایان دولت باید زمین های کشاورزی مازندران را مستندسازی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: 2 میلیارد دلار برای زهکشی اراضی شمال لازم است که با ترخیص نفت تا چهار سال آینده تامین می شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از باغ 20 هکتاری مرکبات بابل بازدید کرد و سپس در بازدید از خرماکلا قائم شهر از ظرفیت های تولید آهک در این روستا جویا شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار