شش یافته باستان شناسی برای رقابت با مقبره توتانخ آمون

آرشیو تاریخ جهان/علمی

ارتش سفالی و محوطه باستانی یینسو

در حالی که جهان صدمین سالگرد یکی از مشهورترین اکتشافات باستان شناسی تمام دوران – کشف مقبره توت عنخ آمون در مصر – را جشن می گیرد. دانشمند جدید از باستان شناسانی که در مکان های پراکنده در سرتاسر جهان، از یونان تا اندونزی کار می کردند، خواست تا یافته هایی را نام ببرند که معتقدند حتی مهم تر هستند.

دایره تدفین Mycenae

این کشتی شکسته عصر برنز که در سال 1982 در سواحل ترکیه پیدا شد، “یکی از اکتشافات بزرگ زیر آب” است. برندن فولی در دانشگاه لوند سوئد زمانی که به عنوان “وال استریت در یک قایقاو با آشکار کردن شبکه‌ای شگفت‌انگیز از ارتباطات تجاری، درک مورخان آن زمان را متحول کرد. محموله عظیم این کشتی حداقل 11 فرهنگ مختلف را نشان می داد و شامل اسلحه، جواهرات، تخم شتر مرغ، رزین، ادویه جات و شمش مس از دوردست‌هایی مانند مصر، قبرس و ایالات متحده بود.

از ارتش سفالی تا “هابیت” فلورس، اینها اکتشافاتی هستند که به گفته کارشناسان مهمتر از یافتن محل استراحت توت عنخ آمون است.

انسان


2 نوامبر 2022

ملوین لانگهرست چین/آلامی

تبرهای دستی Hoxne

گودال مخزن در یک سایت باستان شناسی

Homo floresiensis، گونه ای از انسان های باستانی که همه را شگفت زده کرد

ارابه های باستانی از سایت Yinxu در چین

WaterFrame/Alamy

“هابیت” فلورس

Imaginechina Limited/Alamy

باستان شناسان در طول سال ها به اکتشافات شگفت انگیز زیادی دست یافته اند. اینها طرز فکر ما را در مورد اینکه چگونه گونه ما به تنها انسان روی کره زمین تبدیل شد، چگونه تمدن ها در سراسر جهان به وجود آمدند، و چگونه تجارت بین المللی آغاز شد، تغییر داد.

ارتش تراکوتا در دهه 1970 شروع به ظهور کرد

کپی از غرق شده اولوبرون دوم

کشف تکان دهنده انسان های کوچکی که زمانی در جزیره فلورس اندونزی زندگی می کردند، “لحظه JFK” باستان شناسی مدرن بود. آدام اورسون در دانشگاه گریفیث استرالیا، به این معنا که دانشمندان روی زمین هنوز به یاد می‌آورند که با شنیدن این خبر کجا بودند. استخوان های ریزی که در سال 2003 در غاری کشف شد، نشان داد که افراد (بعدها به نام هومو فلورسینسیس) کمی بیش از یک متر قد داشت و در کنار مارمولک های غول پیکر زندگی می کرد. برای بروم، “این یک یافته برقی و کاملاً غیرمنتظره بود”.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344998-six-archaeological-discoveries-to-rival-tutankhamuns-tomb/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

نقاب آگاممنون، یکی از مشهورترین یافته‌های Mycenae

تصاویر تاریخ علم/Alamy

اولوبرون

تبرهای دستی عصر حجر در اواخر قرن 18 در Hoxne انگلستان کشف شد

در پایان قرن نوزدهم، هاینریش شلیمان، باستان شناس، دایره ای متشکل از شش مقبره سلطنتی را در ارگ Mycenae در جنوب یونان حفاری کرد. او گنجینه ای از گنجینه های طلایی را از قرن شانزدهم قبل از میلاد پیدا کرد، از جمله «نقاب آگاممنون»، که به گفته شلیمان توسط حاکم اساطیری Mycenae، که در جنگ تروا می جنگید، آن را پوشیده بود. بعید است، اما این کشف “درک ما را از دریای مدیترانه متحول کرده است”. جک دیویس در دانشگاه سینسیناتی در اوهایو، تمدن‌های ناشناخته دریای اژه را که پیش از یونان تاریخی پیش از این ناشناخته بودند، نشان می‌دهد.

در سال 1974، کارگرانی که در نزدیکی شهر شیان، چین حفاری می کردند، یک سرباز سفالی در اندازه واقعی را کشف کردند که آماده نبرد بود. باستان شناسان به زودی یک ارتش سفالی کامل را پیدا کردند که از مقبره امپراتور Qin Shi Huang از قرن سوم قبل از میلاد محافظت می کرد. آپارتمان روون در دانشگاه هاروارد این سایت را نیز برجسته می کند یینسو، آخرین پایتخت سلسله شانگ (عکس بالای صفحه را ببینید). این شهر که قدمت آن به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد می رسد و بنابراین بسیار قدیمی تر از ارتش سفالی است، دوران طلایی فرهنگ چینی اولیه، از جمله کاخ ها، سیستم کنترل سیل و استخوان های اوراکل را نشان می دهد – کهن ترین شواهد از نوشته های چینی. زبان. فلد می‌گوید که هر دو کشف واقعی چیزها و داستان‌هایی بودند که مدت‌ها فراموش شده بودند.

سیسرو موراس و همکاران (CC BY 4.0)

هومو فلورسینسیس
در سال 1797، جان فرر، عتیقه‌دان، به همکارانش نوشت و سنگ‌های تیز شده را که توسط سنگ‌تراش‌ها در Hoxne، انگلستان کشف شد، توصیف کرد. این سنگ‌ها به عمق 4 متر، در کنار استخوان‌های حیوانات عظیم الجثه ناشناخته و در زیر لایه‌هایی قرار داشتند که ظاهرا زمانی در ته دریای دنیای امروزی قرار داشتند. کشف او از آنچه ما اکنون می‌دانیم تبرهای دستی دوران پارینه سنگی است “برای اولین بار گذشته طولانی مدت و عمیق بشر را آشکار کرد.” مایک پارکر پیرسون در دانشگاه کالج لندن، «این مفهوم کتاب مقدس را که جهان در سال 4004 قبل از میلاد خلق شده است را به چالش کشید.

تبرهای دستی Hoxne

نقاب آگاممنون که در سال 1876 توسط هاینریش شلیمان در Mycenae کشف شد.  این ماسک یک ماسک تدفین طلایی است که بر روی صورت جسدی که در یک شفت دفن قرار دارد یافت می شود.  شلیمان معتقد بود که جسد آگاممنون رهبر افسانه ای یونان را کشف کرده است

یک کپی از غرق کشتی اولوبرون، کشتی گم شده در مدیترانه در طی طوفان عصر برنز

ارتش سفالین

توسط احمد گل کار

احمد گل کار