عکس خیره کننده از یک گردباد خورشیدی رکورد شکن به ارتفاع ۱۴ زمین

تصویر پیش فرض New Scientist

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25734330-800-dazzlingly-detailed-photo-of-a-record-solar-tornado-14-earths-tall/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeاین جفت بیش از 90000 عکس مجزا از خورشید گرفته شده توسط مک کارتی را با یک دوربین پرسرعت در طول این رویداد عظیم و همچنین عکسی که در سال 2017 توسط Guenzel از لایه بیرونی خورشید یا تاج گرفته شده است، ترکیب کردند که در طی یک خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده است. گوئنزل می‌گوید که این «جزئی‌ترین و پویاترین» تصویری از خورشید است که او و مک کارتی تا کنون تولید کرده‌اند، که نتیجه‌ای «حیرت‌انگیز» بوده است. تصویر بالا نمای نزدیک دیگری از تصویر اصلی است.

تصویر پیش فرض New Scientist

هرگز خورشید به این شکل دیده نشده است. این عکس با جزئیات خیره‌کننده از ستاره ما اخیراً در پی یک گردباد خورشیدی با نسبت‌های بی‌سابقه که در اتمسفر خورشید می‌چرخد، ایجاد شده است. عنوان هلیوس فیوژن (تصویر بالا)، این نتیجه یک همکاری پنج روزه پرزحمت بین عکاسان نجومی جیسون گونزل و اندرو مک کارتی است که “همیشه به دنبال راه های جدید و خلاقانه برای ارائه دیدگاه های جهان هستند.”

عکاسان جیسون گونزل و اندرو مک کارتی

هلیوس فیوژن

Guenzel می گوید: “عکاسی از خورشید تمرینی برای نظم، پشتکار و حتی شانس است.” با ترکیب استعدادهایمان، توانستیم هنر و علم را با هم ترکیب کنیم و منظره ترکیبی شگفت انگیزی از خورشید ایجاد کنیم.

کوبیدن پلاسما بر روی سطح خورشید

اندرو مک کارتی و جیسون گوئنزل

جیسون گوئنزل و اندرو مک کارتی

نمای نزدیک از هلیوس فیوژن

در 14 مارس، کوبیدن پلاسما بر روی سطح خورشید، ناشی از چرخش میدان های مغناطیسی آن، باعث تشکیل یک “گردباد” در قطب شمال آن شد. به گفته مک کارتی، به یک رشته بیرون زده “ارتفاع 14 زمین” یا 178000 کیلومتر تبدیل شد – بلندترین گردباد خورشیدی ثبت شده (تصویر بالا). این رویداد تاول زا سه روز طول کشید و سپس در یک ابر پلاسمایی منفجر شد که به فضا پرتاب شد.

جیسون گوئنزل و اندرو مک کارتی

اندرو مک کارتی و جیسون گوئنزل تصویر ۱۴۰ مگاپیکسلی از خورشید

توسط احمد گل کار

احمد گل کار