قدیمی ترین مورچه ارتشی در کهربای 35 میلیون ساله بالتیک کشف شد

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2348203-oldest-army-ant-found-in-35-million-year-old-baltic-amber/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تیم نام مورچه را گذاشت او همیشه پنهان می کردبر اساس کلمه لاتین پنهان می کنم – به معنای پنهان کردن یا پنهان کردن، زیرا هویت واقعی حشره برای بیش از 80 سال از دانشمندان فراری بود – و با اشاره به قهرمان اساطیری یونانی پرسئوس، که مدوسا را ​​بدون اینکه بتواند به او نگاه کند، شکست داد.

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

سوسیاک در حال بررسی فسیل‌های مورچه‌های پوشیده شده با کهربا بود که از دهه 1930 در دانشگاه هاروارد نگهداری می‌شدند، زمانی که به نمونه‌ای برخورد کرد که به نظر می‌رسید به اشتباه به عنوان یکی از اعضای رایج شناسایی شده بود. Platythyrea جنسیت

Sosiak و همکارانش با استفاده از عکس‌های میکروسکوپی و سی‌تی‌اسکن، تصاویری با وضوح بالا و یک مدل سه‌بعدی از مورچه قهوه‌ای براق به خوبی حفظ شده‌اند. آنها متوجه شدند که برخلاف بسیاری از گونه های مورچه ها، این حشره فاقد چشم، آرواره های تیز، یک قسمت کمر و یک غده بزرگ است که مایعات محافظ لازم برای زندگی را در زیر زمین ترشح می کند.

سوسیاک می‌گوید که یافته‌ها به یک کارگر ارتش اشاره می‌کند که ارتباط نزدیکی با گونه‌های موجود در آفریقا داشت. مانند مورچه‌های ارتش امروزی، مورچه‌های باستانی احتمالاً در گروه‌های مهاجم بزرگ با استفاده از مسیرهای فرومون شکار می‌کردند و زندگی عشایری را با ساختن لانه‌های کوتاه‌مدت زیرزمینی می‌گذراندند.

مرجع مجله: نامه های زیست شناسی، DOI: 10.1098/rsbl.2022.0398

او می گوید، اگرچه غیرمنتظره بود، اما کشف مورچه ارتش بالتیک با توجه به اینکه اروپا در طول زندگی این حشره گرمتر و مرطوب تر بود، منطقی است.

کشف غیرمنتظره ای در یک قطعه کهربا که از دهه 1930 در دانشگاه هاروارد ذخیره شده بود نشان می دهد که مورچه های ارتش زمانی در اروپا زندگی می کردند.

زندگی


23 نوامبر 2022

پیرترین مورچه نظامی جهان در یک بلوک 35 میلیون ساله از کهربای بالتیک شناسایی شد. این کشف غیرمنتظره حاکی از آن است که حشرات کور جنگجو – که اکنون در آفریقا و آمریکای جنوبی رایج است – زمانی در قاره اروپا پرسه می زدند.

سوسیاک می‌گوید: «مورچه‌های ارتشی امروزه شکارچیان باحالی هستند و آن‌ها بخش جدایی‌ناپذیر اکوسیستم‌ها هستند. و این واقعاً خوب است که بدانیم آنها حتی 35 میلیون سال پیش هنوز بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم ها بودند.

مورچه نظامی پوشیده شده در کهربا

مورچه نظامی باستانی که در کهربا جاسازی شده است

او گفت که این یافته نشان دهنده دومین فسیل تایید شده مورچه ارتش است. اولین – گونه ای به نام Neivamyrmex ectopus – بوده است در کهربای 16 میلیون ساله جمهوری دومینیکن یافت شد.

کریستین سوسیاک

“من آن را زیر میکروسکوپ گذاشتم و فکر کردم، “صبر کنید، قطعاً آن گونه ای نیست که برچسب گذاری شده است. [as]او می گوید: “این یک چیز کاملا جدید است، چیزی واقعاً عجیب و جالب.”

می گوید: «ما فکر نمی کردیم آنها در اروپا باشند کریستین سوسیاک در موسسه فناوری نیوجرسی «در واقع پیدا کردن آنها در آنجا کاملاً ناشناخته است. و با این حال در اینجا ما این را داریم [European] مورچه نظامی، از تاریخ بسیار دور!

سوسیاک در مورد مورچه فسیل شده می گوید: «او احتمالاً گم شده است. او مسیر فرمون ها را از دست داد. او از آن فاصله گرفت و کمی از آن دور شد و در صمغ درختان گیر کرد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار