مخمر باستانی برای دم کردن اولین لاگرهای کشف شده در ایرلند استفاده می شد

Shutterstock / Stockcreations

هنگامی که این تیم ژنوم های مخمر را در نمونه های خاک خود توالی یابی کردند، با شگفتی متوجه شدند که دو نمونه گرفته شده با فاصله 17 متری از هم حاوی سویه هایی از والد مخمری است که به دنبال آن بودند. S. eubayanus. باتلر می گوید یکی از دلایلی که آنها توانستند مخمر را پیدا کنند ممکن است این باشد که دیگران برخلاف تیم او جستجوهای خود را در آب و هوای گرم تر یا نزدیک به آبجوسازی های تاریخی متمرکز کرده بودند.

توالی یابی ژنتیکی در دهه 1980 محققان را به کشف این موضوع سوق داد که این مخمر مولد لاگر، S.pastorianus، دارای دو گونه اجدادی است: S.cerevisiae و ساکارومایسس اوبایانوس. دومی برای اولین بار در آند پاتاگونیا در سال 2011 شناسایی شد و از آن زمان تاکنون در آمریکای شمالی، چین و نیوزلند یافت شده است. اما این گونه هرگز در اروپا یافت نشده بود تا اینکه باتلر و دانش آموزانش از خاک منطقه جنگلی محوطه کالج خود نمونه برداری کردند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350277-ancient-yeast-used-to-brew-the-first-lagers-discovered-in-ireland/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اجداد گریزان گونه های مخمر مورد استفاده در آبجوی مدرن برای اولین بار در اروپا کشف شد. کشف گونه هایی که در خاک ایرلند زندگی می کنند نشان می دهد که مخمر در این قاره وجود داشته است در حین تغییر از آبجو به آبجوهای سبک لاگر که در اواخر قرون وسطی رخ داد.

سپس، باتلر و تیمش امیدوارند که کشف آنها به تزریق جدیدی از مخمر باستانی منجر شود. او گفت: “ما دوست داریم یک آبجو درست کنیم.” ما در واقع به دنبال این هستیم که ببینیم آیا می توانیم یک شریک تجاری را علاقه مند کنیم یا خیر.

منشا آبجو لاگر اروپا بود اما تا کنون مخمر مورد نیاز برای تولید آن در این قاره یافت نشده بود

یک دلیل S. eubayanus ممکن است به عنوان مخمر منتخب آبجو به دلیل توانایی این گونه برای رشد در دمای پایین دم کردن آبجو در حدود 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) انتخاب شده باشد. همین ویژگی ممکن است به مخمر کمک کرده باشد که در آب و هوای سرد ایرلند زنده بماند.

مخزن آبجو سرد با طراوت با سوسیس‌های تند روی تخته خردکن روی میز روستایی در یک بار یا میخانه با نور سایه‌دار و فضای کپی.  کد شاتراستاک 2052738722;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

لاگر در اروپا منشا گرفته است، اما گونه‌ای از مخمرهای وحشی که به آبجو طعم می‌دهد تاکنون در این قاره یافت نشده است – این مخمر در خاک یک دانشگاه ایرلندی پنهان شده بود.

زندگی


7 دسامبر 2022

من واقعاً احساس می کردم که اروپا به نوعی حلقه مفقوده ای است که به نظر می رسد [S. eubayanus] باید آنجا باشد.» کوین لنگدون در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، که در این کار دخالتی نداشت. بنابراین این مقاله بسیار هیجان انگیز است.

توضیح می دهد: “ما می دانیم که تغییری در گونه مخمری که تخمیر را انجام می داد وجود داشت.” جرالدین باتلر در دانشگاه کالج دوبلین در ایرلند. “بجای ساکارومایسس سرویزیهاین ارگانیسم جدیدی بود که ما آن را می نامیم ساکارومایسس پاستوریانوسهمان مخمری که امروزه در لاگرها استفاده می شود.

مرجع مجله: تحقیقات مخمر FEMS، DOI: 10.1093/femsyr/foac053

اولین آبجوهایی که در اروپا ساخته شدند، آبجوهای سبوس دار بودند، نه آبجوهای معروف امروزی به سبک لاگر. آلس بر اساس تخمیر مخمری به نام ساکارومایسس سرویزیه اغلب مخمر آبجو نامیده می شود – که هنوز هم در آبجوهای مدرن، غلات و نان استفاده می شود. اما زمانی که سازندگان آبجو اروپایی مجبور شدند برای محدود کردن رشد باکتری‌ها از دم‌آوری در ماه‌های گرم به ماه‌های سردتر تغییر حالت دهند، گونه‌های مخمر موجود در آبجوهایشان به طور اتفاقی به گونه‌هایی تبدیل شدند که می‌توانستند در برابر سرما مقاومت کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار