معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت | mikhakflower

به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. اگر قصد دارید تا چند پیاز در یک گلدان باشند انگاه آنها را در یک گلدانی با سایز بزرگتر قرار دهید. در عملیات کاشت در مرحله اول بایستی یک سوم گلدان را با خاک مناسب پر کنید و نوک پیاز گل لاله را به سمت بالا بگیرید. پس از این که پیاز گل لاله را در خاک گذاشتید روی آن خاک بریزید ولی توجه کنید که یک مقدار از پیاز مشخص باشد و خاک تمام سطح پیاز را نپوشاند. روش پيش رس کردن گل لاله به این صورت است که سوخ گل لاله را باید در فصل پائیز در گلدان بکارید و در هوای سرد و در دمای حدودا 9 درجه و تاریک بگذارید تا ریشه دهی داشته باشد. در ادامه برای رشد جوانه سرما و دما را تا 5 درجه کاهش دهید.

معرفی گل لاله

تواند این گیاه را مورد حمله قرار دهد و موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشد مناسب پیازهای جوان زیر خاک شود. شود.ارقام لاله باگلهای صورتی ارغوانی و قرمزدر مقایسه با ارقام زرد و سفید به بیماریهای ویروسی مستعدتر هستند. شته یکی از اصلی ترین عوامل شیوع بیماریهای ویروسی است که باید از فعالیت آن در اطراف گیاهان لاله جلوگیری شود. پیاز لاله نیز در چرخه زندگی خود به دماهای خاصی نیاز دارد تا نیاز سرمایی آن برطرف شود که اطلاعات لازم در مورد این مسئله در قسمت چرخه زندگی این گیاه آورده شده است. این بدان معناست که باید انتظار داشت لاله سال به سال برگردد و شکوفا شود.

بیماری ها و نواقص گل لاله

انواعی از لاله معطر هستند و عطری تند و دلپذیر دارند. خاک آن باید دارای مواد مغذی و از نظر اسیدی بودن خنثی باشد و رطوبت را به اندازه ی متوسط در خود نگه دارد. در هنگام خرید پیازها دقت کنید که ظاهرشان کاملا سالم و بدون لک باشند. ساقه ها را به صورت عمودی در گلدان و مرتب و کنار هم قرار دهید از قرار دادن ساقه ها با زاویه تا جای امکان بپرهیزید.

http://architecton.ir

در طی دورهٔ ریشه‌دهی، تاریکی کامل و از زمان ظاهر شدن جوانهٔ گل، نور زیاد لازم‌است. پس از باز شدن گل‌ها می‌توان در داخل منزل در هر محلی قرار داد. در ته گلدان باید مقداری شن ریخت تا عمل زهکشی به خوبی انجام شود. پیازها نباید مجله خبری گل میخک با جداره گلدان بطور مستقیم در تماس باشند.عمق کاشت پیاز لاله در گلدان حدود 2 سانتی متر باید باشد. این گل زیبا و درخشان، در نخستین روزهای بهار ظاهر می‌شود و مانند سنبل و سایر گلهای بهاری این فصل را باطراوت و سبز می‌کند.

گل های مخصوص مناطق گرمسیری

همچنین در گلدان های کوچکتر طول ساقه در حدود 25 سانتیمتر مناسب است. پیاز لاله نیاز به محیط مرطوب دارد به همین دلیل برای خروج آب اضافی در انتهای گلدان حتما منافذی باید وجود داشته باشد که احتمال پوسیدن پیاز در آن بسیار کم باشد. سازگار نبودن پیاز این گیاه به رطوبت باعث می شود خاک سبکی برای آن در نظر بگیرید که زهکشی نیز شده باشد. همچنین لازم است بدانید آن ها را به تنهایی نمی توانید برای نگهداری لاله ها به کار ببرید و لازم است آن ها را با کوکوپیت یا پیت ماس و ماسه بادی مخلوط کنید. میزان مورد نیاز گل لاله به نور آفتاب را نیز می توان از مشاهده دشت هایی که این گل ها در آن می رویند حدس زد.

  • پروندلبو، لاله‌ها و زنبق‌های ایران و گونه‌های مجاور، ۶.
  • اجازه دهید تا حدود 6 هفته پس از گلدهی برگها روی گیاهان باقی بمانند.
  • برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند.
  • اگر گل لاله را از شاخه آن جدا کنید و به صورت مرتب و درست از آن نگهداری کنید، می‌توانید این گل شاخه بریده را بیشتر از ۱۰ روز در آب، نگهداری کنید.
  • این کار به این جهت انجام می‌شود که سنگها خود پیاز را خارج از آب نگه دارند، در عین اینکه رطوبت را به آن منتقل می‌کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار