پیاز گل لاله رنگارنگ + آموزش کاشت کهکشان بذر فروش انواع بذر گل و گیاه | mikhakflower

در این شرایط تاریک و دمای لازم و مدت زمان ریشه ها ایجاد شده و برگ ها هم روییده اند، بنابراین هنگامی که سوخ ها را می کارید باید گندزدایی و ضدعفونی شوند. اگر در قرن شانزدهم به کسی گل لاله می دادی، به او ثروتی می دادی. در آن زمان گل فوق العاده محبوب بود و تجارت سوداگرانه پیاز لاله توسعه یافت. آن روزها می‌توانستید یک خانه کامل کنار کانال در آمستردام به قیمت یک پیاز گل لاله بخرید.

http://architecton.ir

یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت. از موارد دیگر و از ویژگی‌های دیگری که باعث تقسیم شدن گل های لاله به گروه‌های دیگر می شوند ارتفاع آنها می باشد. اگر بخواهیم از لحاظ ارتفاع این گل های زینتی را تقسیم کنیم در سه گروه بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند.

  • کنه تار عنکبوتی موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشدمی شود.
  • شکوفایی گل لاله از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه است.
  • در آب و هوای سردتر شمالی، آن را در اواخر شهریور یا مهر بکارید.
  • شته یکی از اصلی ترین عوامل شیوع بیماریهای ویروسی است که باید از فعالیت آن در اطراف گیاهان لاله جلوگیری شود.
  • لاله ها به آب بسیار کمی نیاز دارند و اگر در آب ایستاده باقی بمانند می توانند به راحتی پوسیده یا جوانه قارچ بزنند.
مجله خبری گل میخک معمولا سه گلبرگ دارد و از هر بوته، یک یا دو گل بیرون می آید. بعد از خشک شدن گل ها، برگ های سبز لاله را باقی بگذارید تا زمانی که زرد شوند و بریزند چون پیاز لاله برای زنده ماندن و تغذیه به برگ هایش نیاز دارد. بعد از از بین رفتن گل و برگ، پیازها را به آرامی و با دقت از خاک در آورید و در جعبه چوبی و در جای خشک، خنک و تاریک نگه داری کنید تا پاییز سال بعد دوباره آن را بکارید.

چگونه گل لاله سالم را تشخیص دهیم؟

گل لاله در دمای 15 تا 18 درجه رشد خوبی دارد و در برابر سرما مقاوم است. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد. این نوع از گل لاله برعکس نوع زودرس تک پر، طول آن بلند و به ارتفاع 45 تا 75 سانتی متر هم می رسد.

نام گل[ویرایش]

از آنجایی که هوای گرم باعث می شود شانس گلدهی آن ها پایین بیاید، بهتر است محیط را، به خصوص در روزهای نزدیک شروع گلدهی، برای آن ها خنک نگه دارید. بهترین درجه دما نیز برای فصول بهار و تابستان 15 تا 20 درجه و برای نگهداری از پیاز 5 تا 10 درجه است. همچنین از آنجایی که این گل علاقه چندانی به رطوبت ندارد لازم نیست هنگام نگهداری از گل لاله محیط را مرطوب کنید و یا از اسپری آب بر روی برگ های آن استفاده کنید. پیاز گل لاله ایرانی برای سبز شدن و ریشه زایی و گلدهی نیاز به طی کردن دوره ی سرمایی دارد، نیاز سرمایی پیاز باید زیر خاک مرطوب و در دمای ۲ تا ۷ درجه سانتی گراد انجام پذیرد. گل لاله از خانواده سوسنی‌ها و گیاهی پیازدار است که از تنوع بالایی در رنگ و شکل برخوردار است.

خرید گل لاله

توسط احمد گل کار

احمد گل کار