وزیر جهاد کشاورزی: ​​زمین های شیبدار را به مردم واگذار کنید/از هفته آینده کشت قراردادی آغاز می شود

کشت قراردادی از هفته آینده با حضور رئیس جمهور آغاز می شود

وی اجرای طرح الگوی فرهنگ را فرا نهادی و مستمر دانست و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم اولین کارگروه اجرای الگوی فرهنگ کشور را در مازندران راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: گندم کاران امسال ریالی بیمه نمی کنند اما زمین های آنها بیمه می شود. قطعا در کشاورزی قراردادی به معیشت و تولیدات کشاورزی کمک زیادی می شود.

وی ادامه داد: به شدت باید اختیارات را به استان تفویض کنیم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ها می تواند با استانداران در حوزه کشاورزی تصمیمات ملی بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به ویژه در استان هایی که قطب تولید محصولات کشاورزی هستند، استانداران قدرت تصمیم گیری ملی در زمینه کشاورزی را خواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از وظایف این وزارتخانه باید به اتاق شرکت های کشاورزی واگذار شود، گفت: در تلاش هستیم تا مجوز اتاق شرکت های کشاورزی را برای پذیرش بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات بگیریم.

وی مازندران را قطب اصلی محصولات کشاورزی در کشور دانست و گفت: مازندران از نظر دام و طیور نیز بسیار غنی است، مازندران تامین کننده مرغ پایتخت های کشور است، هرچند شرمنده تولیدکنندگان دام و طیور و آزادسازی هستیم. یارانه ها مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان این بخش ایجاد کرده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84918329/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2

وزیر جهاد کشاورزی زهکشی مازندران را یک طرح مهم ملی عنوان کرد و گفت: مازندران نقطه لنگر محصولات کشاورزی است و در صورت اجرای طرح زهکشی در این منطقه به مرز خودکفایی در بسیاری از نقاط خواهیم رسید. کشاورزی. محصولات مخصوصاً عسل و برنج.

بیایید به سمت سرمایه گذاری جمعیت در بخش کشاورزی برویم

زهکشی اراضی مازندران، پروژه مهم ملی

به گزارش خبرنگار ایرنا سید جواد ساداتی نژاد روز چهارشنبه در نشست سراسری معاونت امور باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استانی وزارت جهاد کشاورزی و خانه اصناف کشاورزی ایران در بابلسر برگزار شد. ، افزود: خانه اصناف کشاورزی ایران قوی شده است و این سالن باید با کشاورزی کشور ادغام شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در این نوع کشت بانک کشاورزی در سال 1401 به درستی اجرا شده است، گفت: هفته آینده با حضور رئیس جمهور اجرای کشت پیمانی آغاز می شود.

وی ادامه داد: ابتدا باید به گلخانه ها به عنوان زیر مجموعه باغداری توجه کنیم و 100 هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم. در این چند سال حدود 25 هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شده است که برای داشتن سبزه باید به 100 هزار هکتار برسیم. و صیفی جات. زمین باید به گلخانه منتقل شود و زمین آن برای کاشت غلات استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر اهمیت کشاورزی تاکید کرد و افزود: در کشاورزی باید به الگوی کشت توجه کرد و این اقدام اکنون پس از نیم قرن آغاز شده است. استانداران رؤسای کارگروه اجرای الگوی فرهنگ استان ها هستند.

باید 100 هکتار گلخانه در کشور ایجاد کنیم

ساداتی نژاد با بیان اینکه معتقدم حق کشاورزی اعطا نشده و سرمایه گذاری 4 درصدی در کشاورزی بسیار کم است، افزود: مردم باید در کشاورزی سرمایه گذاری کنند و نباید منتظر اعتبار دولتی باشیم، سرمایه گذار بیاوریم.

ساداتی نژاد افزود: بر اساس بررسی های انجام شده هزینه زهکشی زمین کشور 2 میلیارد دلار است که برای مازندران مورد توجه ویژه است.

ساداتی نژاد باغداری را مزیت نسبی کشور دانست و گفت: صادرات محصولات باغی منبع درآمد بالایی برای کشور است که هم اکنون 50 درصد صادرات محصولات باغی است اما توجه چندانی به این بخش نشده است و باغبانی به حاشیه ها البته در دولت سیزدهم راهبرد توجه به باغداری است چرا که تولید ثروت در باغداری خاص است.

وی با بیان اینکه اتاق شرکت‌های کشاورزی به عضویت شورای سیاست‌گذاری قیمت‌ها درآمده و این اتاق در وزارت جهاد کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: اتاق شرکت‌های کشاورزی قدرت بالایی دارد و بیش از قدرت مجازات باید به جایی برسیم که همه مغازه ها همه مجوز تالار اصناف را بگیرند.

وی ادامه داد: اتاق شرکت‌های کشاورزی ایران باید در تمام مراحل کنترل و نظارت داشته باشد. روسای اتاق اصناف استان ها و شهرستان ها مشاوران اصلی مدیران جهاد کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: امروز رقابت اعتبارات دولتی به پایان رسیده است، دولت در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان برای سفر به استان ها اختصاص داده است. بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری مردم برویم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این سطح از کشت گلخانه ای باید به سمت کشاورزان دانش آموز برویم، سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه توسعه کشت گلخانه ای است.

ضرورت تفویض اختیارات به استان ها در حوزه کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی پیمانی به عنوان رسالت خطیر دولت سیزدهم در سال گذشته با آزمون و خطا آغاز شد و امسال با اختصاص 15 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار