پخش زنده JUICE: پرتاب ماموریت ESA به قمرهای مشتری را تماشا کنید


اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در ساعت راه اندازی می شود 12:14 UTC بر فراز موشک آریان 5. سفر به مشتری مستقیم نیست، اما در پرتاب، فضاپیما سرعت کافی برای رفتن مستقیم به آنجا را نخواهد داشت. در عوض، مسیری مداری را طی خواهد کرد و طی شش سال آینده، یک سری گذرهای نزدیک از زمین و زهره انجام خواهد داد. این گذرها نوعی اثر تیرکمان بچه گانه خواهند داشت و مدارگرد را به سمت منظومه مشتری شتاب می دهد.

زمانی که در سال 2031 به آنجا رسید، یک سری گذرهای نزدیک دیگر انجام خواهد داد، این بار به قمرهای مشتری اروپا، کالیستو و گانیمد. این گذرها به بهینه‌سازی مدار کمک می‌کنند، اما همچنین به JUICE اجازه می‌دهند اروپا و کالیستو را بررسی کند، پوسته‌های یخی آن‌ها را مشاهده کند و ساختار داخلی آن‌ها را اندازه‌گیری کند، قبل از اینکه برای بقیه مأموریت به مدار گانیمد برود.


قمرهای مشتری، به اینجا رسیدیم. پس از اینکه پرتاب اولیه به دلیل خطر رعد و برق برای یک روز به تعویق افتاد، آژانس فضایی اروپا (ESA) مدارگرد خود را برای سفری 8 ساله به مشتری می فرستد، جایی که سه قمر از چهار قمر اصلی زمین، غول گازی را کاوش خواهد کرد. این مدارگرد که کاوشگر قمرهای یخی مشتری (JUICE) نام دارد، اکنون قرار است در 14 آوریل از کورو، گویان فرانسه پرتاب شود.

اعتقاد بر این است که سه قمر یخی حاوی اقیانوس‌هایی از آب مایع هستند، بنابراین یکی از اهداف اصلی JUICE این است که این اقیانوس‌ها را مشخص کند: عمق آنها در زیر یخ مدفون شده‌اند، کجا هستند و آیا ممکن است شرایط مناسبی برای زندگی در بندر داشته باشند. مجموعه‌ای از 10 ابزار علمی پیشرفته را برای بررسی دقیق‌تر از همیشه قمرها – و همچنین مشاهدات خود مشتری – حمل می‌کند تا امکان وجود حیات نه تنها در منظومه شمسی خودمان، بلکه در اطراف سیارات مشابه در حال چرخش را نیز در اطراف دوردست بررسی کند. ستاره ها.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368832-juice-livestream-watch-the-launch-of-esas-mission-to-jupiters-moons/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار