پیاز گل لاله قرمز تجهیزات کشاورزی و باغبانی کود کامل و کود بهاره | mikhakflower

کشور ایران از جمله مناطقی است که مکان رویش انواع گل لاله به دلیل شرایط مساعد جغرافیایی خود می باشد. لاله ها علاوه بر سوخک ها در کنار سوخک ها در کنار سوخ مادر تعداد 1 تا 2 سوخ که توانایی گل دهی دارند را هم تولید می کنند. در بعضی از انواع آن در محور برگ ها سوخیزه های هوایی شبیه جوانه هایی براق تولید می شود که به اندازه ی یک نخود می باشند که بعد از گل دهی می توان آن ها را از گیاه جدا کرد.

  • روش کاشت گل لاله به این صورت که پیاز مرغوب گل لاله را در گلدان یا زمین مد نظر می‌کارند.
  • لاله با دمگل کوتاه و دارای گل های درشت و با دوام که برای کاشت گلدانی مناسب است.
  • اواسط آذر ماه تا اوایل بهمن بهترین زمان کاشت برای این گیاه محسوب می شود.

جالب است بدانید کشور هلند تولیدکننده اصلی این گل در جهان می باشد. بسیاری از افراد در روز عشق برای یک دیگر گل لاله پیشکش می کنند و آن را سمبل عشق و وفاداری می دانند. در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. زهکشی درست خاک این گل به این دلیل است که از پوسیدگی پیاز گل لاله جلوگیری گردد.

قطره مخصوص سبزینگی تایمکس (آهن ۱۰٪ غنی شده)

برای کاشت در باغچه پیاز گل لاله ایرانی را در ردیف هایی با فاصله ۱۵ سانتی‌متر و عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بکارید. پیاز دار و با نام علمی Tulipa، متشکل از حدود ۱۵۰ گونه پیاز دار با گل های زرق و برق دار، متعلق به خانواده سوسنیان. انواع گونه‌های لاله در جنوب اروپا ، شمال آفریقا و غرب آسیا (آناتولی و ایران) و شرق آسیا در چین بومی هستند. مرکز و نژاد اصلی تنوع وراثتی امروزه گونه‌های مختلف لاله به آسیای مرکزی برمیگردد (کوهای هندوکش و استپ‌های قزاقستان). با کاشت انواع با زمان های مختلف شکوفه، می توانید گل های لاله را از اوایل تا اواخر بهار شکوفا کنید.

مشورت با متخصصین برای نگهداری گل لاله

اکثرا گل‌های لاله را می توان بر اساس تنوع رنگ بسیار آنها به دسته‌ های متنوعی تقسیم کرد. این گل در مقابل سرما می تواند از خود استحکام بسیار بالایی نشان دهد. گونه هایی که سوخ های آن کوچکتر است برای مجله خبری گل میخک باغ مناسب ترند. کمترین اندازه جهت گل دادن برای محیط سوخ حدود 11 تا 12 سانتیمتر است. نشانه ی سوخ ها سالم‌ شکل و سایز استاندارد، سالم بودن پوست قسمت خارجی آن و به طور چسبیده به سوخ می باشد.

سبد خرید

برای این که بتوانید به این گل زیبا نور رسانی انجام دهید آن را در محیطی که نور کافی در آن منطقه وجود داشته باشد بکارید. اگر خاک را با موادی همچون پیت ماس و کوکوپیت و بسیار از مواد مناسب دیگر مخلوط کنید برای رشد لاله بسیار مناسب است. کسانی که خواهان کاشت این گل زیبا در حیاط و باغچه خانه خود هستند به راحتی می توانند اقدام به کاشت آن کنند. برای کاشت این گل زیبا در باغچه یک قسمت مناسب از باغچه را بکنید و پیازهای گل لاله را در عمق ۱۰ سانتی متری قرار دهید. پیاز گل لاله در هوای سرد شروع به جوانه زنی می کند پس نگران آب و هوای زمستان نباشید و بدانید که این شرایط خود کمک کننده برای رشد این گیاه خواهد بود.

http://architecton.ir

توسط احمد گل کار

احمد گل کار