پیاز گل لاله قرمز تجهیزات کشاورزی و باغبانی کود کامل و کود بهاره | mikhakflower

اگر این گل در فضای آزاد کاشته شود یک مرتبه که آبیاری انجام شد تا فصل بهار و زمان گل دهی به آب نیازی نیست. لاله ها از زمان کاشت پیاز اغلب نیاز به پنج تا هشت سال برای رشد کافی و گل دادن دارند. می توانید از همه انواع لاله های دارای ساقه دراز و محکم برای این منظور سود جویید. همواره به یاد داشته باشید که باید شاخه گل را به گونه ای قطع کنید که هر چه ممکن است دُمگل بلندتر باشد و افزون بر این گل لاله را باید در حالت غنچه از شاخه جدا نمایند.

مقابله به آفات لاله

در مناطقی از ایران این گل را به نام اشک سیاوش می شناسند. در شمال غرب ایران در قسمت آذربایجان غربی به طور فروانی می توان این گل را مشاهده کرد. پیاز لاله از چندین فلس در داخل خود تشکیل یافته است که این فلس ها در برابر زیان های وارده یک دیگر را محافظت می نمایند. نکته ای که وجود دارد بعد از میان رفتن گل لاله پیاز گل لاله را از خاک درآورده و ساقه آن را قطع می کنند. و پیاز گل لاله را در خشکی و تاریکی نگهداری می کنند.سال دیگر این پیاز خشک شده را دوباره می کارند. توجه داشته باشید که پیاز گل لاله هلندی فقط دو سالگی می‌دهد چرا که هلندی ها پیاز را عقیم می کنند.

http://architecton.ir

مجله خبری گل میخک در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی به اروپا برده شد. در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است. هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می‌توانید لاله را آبیاری کنید.

  • تلفیقی از دانش بومی و تکنولوژی جهت رشد متعادل گیاه را با کود آوری تجربه کنید.
  • امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این گل در جهان پیدا کرده است در اکثر نقاط جهان می توان این گل را دید.
  • در بالای تخمدان نیز یک کلاله سه قسمتی قرار گرفته که دانه‌های گرده به آن می‌چسبند.

مخلوطی از 70 درصد خاک باغچه، 20 درصد ماسه و 10 درصد کود شیمیایی برای کاشت مناسب است. به تعداد موردنیاز گلدان‌هایی به قطر 10،12،14 تهیه کنید. اگر می‎‌خواهید چند پیاز را در یک گلدان گلدان بکارید باید از گلدان بزرگتر استفاده کنید. قبل از کاشت باید یک سوم گلدان‌ها با خاک مناسب پر شود. بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید.

برای نگهداری و تکثیر باید این موارد را در نظر داشت

دخترش است حتی زمانی که لاله در حال شکوفه دادن است، پیاز برای نسل بعدی تقسیم می شود. سالیانه از کمپوست استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفه های آینده را فراهم کنید. لاله ها مکانی با آفتاب کامل یا بعد از ظهر را ترجیح می دهند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار