گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله آوری کود | mikhakflower

اگر لاله در باغچه کاشته شده است و بارندگی نیز هر هفته یا یک هفته در میان صورت می‌گیرد، دیگر نیازی نیست شما هم لاله را آبیاری کنید. گل لاله می‌تواند تکی، دوتایی، پیچ خورده، صاف و یا ترومپتی شکل روی ساقه قرار گرفته باشد. لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد. به دلیل قد کوتاه‌تر، این نوع لاله برای سنگفرش کردن باغچه مناسب‌تر است. گل لاله از خانواده ی سوسن‌ها است و با تنوعی رنگی زیاد وجود دارد طوری که می‌توانید باغچه تان را با رنگ‌های مختلف آن طراحی و نقاشی کنید.

http://architecton.ir

این گونه بومی آسیا است و گل‌های آن سفید رنگ و ستاره‌ای شکل است. از نظر سمیت برای کودکان و حیوانات خانگی جز گیاهان سمی دسته بندی می‌شود. لاله زرد را نماد شادی و تفکر مثبت می‌دانند و می‌تواند یک هدیه مناسب برای افراد مثبت اندیش و خوش بین باشد. شکوفایی گل لاله از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه است. دو نوع لاله در طبیعت وجود دارد لاله خودرو و لاله‌های پرورشی که گل‌های لاله خودرو جام گل کوچکتری دارند. گل‌های لاله ساده، منفرد و گاهی گل‌های آن‌ها پرپر هستند و هر ساقه دارای یک تک گل است.

  • پیاز این گیاه قطری به اندازه 12 سانتی متر دارد و از تولیدات کشور هلند در سال ۲۰۲۲ به شمار می آید.
  • این گل زیبا حداکثر می تواند در حدود دو ماه کارایی داشته باشد .
  • همچنین از آنجایی که این گل علاقه چندانی به رطوبت ندارد لازم نیست هنگام نگهداری از گل لاله محیط را مرطوب کنید و یا از اسپری آب بر روی برگ های آن استفاده کنید.
  • لاله ها بطورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان رس، دیر گل دهنده و گونه ها قرار می‌گیرند.
  • این گل ها که جزء راسته سوسن سانان هستند 100 تا 150 نوع مختلف دارند و در مناطقی از اروپای مرکزی، ایران، ترکیه و آفریقای شمالی و چین به صورت خودرو و در تمامی رنگ ها رشد می کنند.

یکی از انواع دیگر تقسیم بندی گل‌های لاله که با توجه به مبحث باغبانی است لاله‌هایی با دمگل کوتاه و گل های درشت می باشد. یک نوع گل لاله وجود دارد که بویی بسیار زیبا و مدهوش کننده همچون بوی زرد آلو دارد از این رو به آن “زیبا همچون زرد آلو ” گویند. اگر بخواهیم در مورد لاله tulip صحبت کنیم باید بگوییم که این گل دسته ای از گیاهان محسوب می گردد که چندین ساله بوده و دارای پیاز می باشد.

کرج خیابان دانشکده رو به رو ی کوچه سازمان آب کشاورزی ارکیده

به جهت سرخی و لطافت، گاهی صورت معشوق به آن تشبیه شده‌است. در تعبیرات شاعرانه لاله از خون می‌دمد مجله خبری گل میخک و طُرفه اینجاست که لاله بر گورها فراوان می‌روید،[۶۳] چنان‌که از خون فرهاد لاله دمید.

لاله‌های پرورشی دارای گل‌های بزرگ، جام گل بزرگ‌تر و تنوع رنگی بیشتری نسبت به گل‌های خودرو هستند. لاله‌ها به‌طورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند. از سال ۱۹۸۱ تقسیم‌بندی گل‌های لاله توسط انجمن سلطنتی پیاز لاله هلند آغاز شد و لاله‌ها بر اساس شکل گیاه و شکل و زمان باز شدن گل به ۱۵ گروه تقسیم شدند. از طریق درآوردن پیاز بوته اصلی از خاک و جدا کردن پیازچه‌های نوچه اطراف پیاز مادری و کاشت بذر کاملاً تازهٔ ارقام جدید تکثیر و ازدیاد می‌شوند. در حال حاضر از نظر تولید و صادرات پیاز و گل شاخه‌ای لاله، هلند در جایگاه نخست در بین کشورهای جهان جای دارد. لاله گل ملی کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک به‌شمار می‌آید.

گل لاله و معنی آن

توسط احمد گل کار

احمد گل کار