چرا گذراندن وقت در نزدیکی آب و در فضاهای آبی به سلامت روان ما کمک می کند

تصویر پیش فرض New Scientist

اما همانطور که ما برای پذیرش طبیعت و تقویت همراه آن برای سلامتی و رفاه روانی عجله داریم، ممکن است بخواهیم توقف کنیم و دقیقاً به کجا می رویم فکر کنیم. همانطور که ما به طور فزاینده ای در مورد گذراندن زمان در فضاهای سبز نگران می شویم، تحقیقات جدید نشان می دهد که فضاهای آبی – مناطق کنار آب – می توانند حتی بیشتر برای ما مفید باشند.

چه نسیم نشاط‌آور دریا، تاب خوردن ملایم امواج، یا انعکاس خورشید از سطحی موج‌دار، چیزی عمیقاً ترمیم‌کننده در وجود یا نزدیکی آب وجود دارد. ویکتوریایی ها این را می دانستند و هوای دریا را به عنوان درمان مالیخولیا تجویز می کردند. در مورد فرانسوی ها نیز چنین بود که قرن ها افراد مبتلا به بیماری را به چشمه های طبیعی می فرستادند. اکنون دانشمندان در حال پیگیری هستند.

این ایده که طبیعت می تواند به ما تقویت ذهنی بدهد، جدید نیست. تمرین ژاپنی از شینرین یوکویا «حمام کردن جنگل» یک سنت ثابت شده برای ارتباط با طبیعت از طریق تمام حواس است. در دهه 1980 پس از مطالعاتی که اثرات آرام بخش آن بر بدن و ذهن، کاهش ضربان قلب، هورمون های استرس و فشار خون را نشان داد، محبوب شد.


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25533950-700-why-spending-time-near-water-gives-us-a-powerful-mental-health-boost/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeما بیش از هر زمان دیگری مزایای حضور در طبیعت را می شناسیم. صدها مطالعه که اثرات مثبت را فهرست‌بندی می‌کنند به سیاست‌های بهداشتی و پروژه‌های توسعه مجدد شهری تبدیل شده‌اند که هدف آنها سوق دادن مردم به فضای باز و با انجام این کار، کاهش بسیاری از مشکلات بهداشتی ناشی از زندگی مدرن است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار