چگونه خانه ها را در هوای گرم و بدون تهویه مطبوع خنک نگه داریم

طراحی مجدد پنجره ها با توجه به محبوبیت آنها برای وارد کردن نور طبیعی، یکی از بزرگترین چالش ها خواهد بود. وانگ می گوید: «مشکل بزرگ لعاب زیاد است. لین می‌گوید «منظره‌های زیبا» ممکن است در برخی موارد قربانی شود، بنابراین بیشتر لعاب‌ها به‌عنوان مثال، در ضلع شمالی خانه‌ها هستند.

محیط بیرون از خانه ما چطور؟

لین می‌گوید: «بدون شک، افزایشی در تهویه‌ی مطبوع وجود خواهد داشت – این قطعاً به عنوان یک راه حل سریع در نظر گرفته می‌شود. او می‌گوید که تقاضای فزاینده برای تهویه مطبوع – عمدتاً در کشورهایی که قبلاً گرم هستند در آسیای جنوب شرقی و شمال آفریقا که ثروت در حال افزایش است، اما همچنین در کشورهای با درآمد بالا که به طور فزاینده‌ای داغ می‌شوند، مانند بریتانیا – به این معنی است که دولت‌ها حیاتی هستند. مقررات خوبی مانند حداقل استانداردهای راندمان برای واحدهای تهویه مطبوع تنظیم کنید. مرحله دیگر شامل تنظیم قوانین، مشابه آن است “شارژ هوشمند” برای خودروهای برقی، سعی کنید پیک های تقاضای برق این واحدهای خنک کننده را متحول کنید. به عنوان مثال، این بدان معناست که برخی از سیستم های تهویه مطبوع، ساختمان ها را کمی قبل از اوج خنک می کنند و سپس خاموش می شوند.

سال‌هاست که می‌دانیم بریتانیا، همراه با سایر کشورها، سابقه ضعیفی در سازگاری با تغییرات آب و هوایی دارد. این موج گرما نشان داده است که بریتانیا به سرعت باید در مورد خنک کردن خانه‌ها هوشمندتر شود، در کشوری که فقط 2 تا 3 درصد خانوارها دارای سیستم خنک کننده قابل حمل یا ثابت هستند.

چرا ما نمی توانیم همه خانه های بریتانیا را با تهویه مطبوع مناسب کنیم؟

متن زیر گزیده‌ای از خبرنامه Fix the Planet ما است، یک ایمیل هفتگی درباره راه‌حل‌های بحران آب و هوا.

به احتمال زیاد. کمیته تغییرات آب و هوا استفاده سنگین از تهویه مطبوع خانه در بریتانیا را فرض نمی کند و نمی خواهد، اما گزارش 2021 برای دولت بریتانیا انتظار می رود تقاضای فعلی برای سرمایش از سلطه ساختمان های غیر خانگی امروز به ساختمان های خانگی در دهه های آینده تغییر کند. انتظار می‌رود تا پایان قرن، خانه‌ها تا 85 درصد انرژی مصرفی برای سرمایش را مصرف کنند. میلار اشاره می‌کند که این امر گران خواهد بود و در نتیجه اکثراً به عهده خانواده‌های ثروتمندتر است، در مثال دیگری از نابرابری تأثیرات تغییرات آب و هوایی.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2330007-how-can-the-uk-keep-homes-cool-without-air-conditioning/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

وانگ می‌گوید آخرین بلیط بزرگ تهویه هوا برای استفاده از آب و هوای بادی طبیعی بریتانیا است. این می تواند از چیزی به ابتدایی بودن پنجره های ارسی که در بسیاری از خانه های ویکتوریایی دیده می شود تا سیستم های پیچیده تری از دریچه ها، کانال ها و پنکه ها را شامل شود. با این حال، مقاوم سازی سیستم های تهویه می تواند برای برخی از خانه های موجود گران و غیر عملی باشد.

و ساختمان های جدید؟

ساختمانی با کرکره های بیرون پنجره ها

کرکره ها، یک منظره رایج در فرانسه، برای خنک کردن بیشتر از سایه های داخلی موثر هستند

گزینه دیگر سقف های سفید برای انعکاس انرژی خورشید است. آ کمپین جهانی در سال 2019 راه اندازی شد تا یک میلیون پشت بام “خنک” شود و چیزی مشابه ممکن است برای بریتانیا مورد نیاز باشد. لین توضیح می‌دهد که در این کشورها، به‌جای رنگ‌آمیزی همه چیز به رنگ سفید، ابتکارات می‌تواند شامل استفاده از سقف‌ها و مصالح دیواری باشد که سفید نیستند، اما دارای آلبدو یا توانایی بالاتری برای بازتاب نور هستند. بهبود بهره وری انرژی خانه های بریتانیا برای زمستان، با عایق کاری دیوارها و اتاق زیر شیروانی، محافظت بیشتری در برابر امواج گرما در تابستان ایجاد می کند.

اقدامات برای جلوگیری از گرمای بیش از حد در بریتانیا می تواند شامل جهت گیری ساختمان ها برای به حداقل رساندن بهره خورشیدی باشد، اطمینان حاصل شود که پنجره های زیادی در ضلع جنوبی خانه وجود ندارد که انرژی خورشید را در گرم ترین ساعات وارد کند و جرم حرارتی ساختمان ها را افزایش دهد. این به معنای ساختمان‌های سنگین و دیوارهای ضخیم است که ممکن است در جنوب اروپا دیده باشید، جایی که دیوارها و سازه گرما را جذب کرده و فضای داخلی را خنک می‌کنند.

اینجاست که یک فرصت بزرگ وجود دارد. ریچارد میلار، همچنین یکی از اعضای کمیته تغییرات آب و هوایی، اشاره می کند که دولت بریتانیا اخیراً معرفی کرده است الزام جدید در مقررات ساختمان بنابراین گرمای بیش از حد باید در طراحی خانه های مسکونی جدید در نظر گرفته شود. او گفت: «این یک گام مهم رو به جلو است. لین می گوید در دراز مدت، قوانین ساختمانی قوی بهترین راه برای بهبود سرمایش در خانه ها است. او می افزاید که کشورهای اسکاندیناوی در اینجا به عنوان رهبران دیده می شوند.

ما همچنین باید عوامل دیگری را در نظر بگیریم، روشی که شهرها را با استفاده از درختان و آب بیشتر طراحی می کنیم تا به حفظ آن نوع شهرنشینی کمک کنیم. [heat] میلار توضیح می دهد که اثر تقویت تا حد امکان کم است. مانند این نقشه های بی بی سی نشان می دهد، فضاهای سبز مانند پارک ها و باغ ها می توانند تفاوت زیادی با دمای محلی ایجاد کنند. لین می‌گوید که ویژگی‌های آبی بیشتر، مانند فواره‌هایی که در جنوب اروپا رایج‌تر هستند، نیز تأثیر خواهند داشت. توسعه شهرها و تجمعات نیز به طور بالقوه نیاز به بازنگری دارد. وانگ می‌گوید که بریتانیا ممکن است نیاز داشته باشد از نوع خیابان‌های باریکی که در آب و هوای گرم‌تر می‌بینید، تقلید کند، که طبیعتاً برای ساختمان‌های دیگر و خود خیابان سایه ایجاد می‌کند. با این حال، همانطور که امانوئل روهینتون در دانشگاه کالدونین گلاسکو، انگلستان، به بی بی سی می گوید“شهرها زمان زیادی برای تغییر نیاز دارند. ما الان دیر کرده ایم. ما باید همین الان اقدام کنیم.

ما همچنان به تهویه مطبوع بیشتری نیاز داریم، اینطور نیست؟

این همان چیزی است که تامپسون آن را “خنک کننده غیرفعال” می نامد، که تا حد زیادی به سایه و تهویه ختم می شود. اگرچه به مردم توصیه می‌شود در طول موج گرمای اخیر، در کناره‌های خانه‌هایشان که در معرض نور خورشید قرار دارند، پرده بکشند، افزودن سایه‌های بیرونی بسیار مؤثرتر خواهد بود. فن وانگ در دانشگاه هریوت وات در ادینبورگ، انگلستان. او می‌گوید: «شما واقعاً می‌خواهید گرما را دور نگه دارید، بنابراین باید پرده‌های بیرونی داشته باشید،» به همراه گزینه‌هایی مانند کرکره و سایبان. در حالی که چنین اقداماتی در جنوب اروپا رایج است، وانگ می‌گوید یک چالش کوچک برای بریتانیا این است که این کشور بادتر است، بنابراین پرده‌های خارجی بریتانیا باید قوی‌تر باشند. مشاور مردک آهنگر نیز پیشنهاد کنید درختان برگریز را در مقابل پنجره های رو به جنوب بکارید که در تابستان سایه آزاد ایجاد می کنند و در زمستان به راحتی ناپدید می شوند.

این هفته دمای هوا در بریتانیا برای اولین بار از مرز 40 درجه سانتی گراد گذشت. این گرمای بی سابقه برای کشوری با آب و هوای معتدل دریایی است و سؤالات بزرگی را در مورد اینکه چگونه مردم در آینده خونسرد می مانند. خانه‌های بریتانیایی عمدتاً برای حفظ گرما ساخته شده‌اند، نه برای جلوگیری از آن.

“ما این را فرض نمی کنیم [air conditioning in homes] عادی می شود.» مایک تامپسون کمیته تغییرات آب و هوایی که به دولت بریتانیا مشاوره می دهد. او چندان نگران تامین برق برای سرمایش در تابستان نیست، زمانی که تقاضا در مقایسه با زمستان کم است. او بیشتر نگران تهویه مطبوع است که اثر جزیره گرمایی را در مناطق شهری تشدید می کند، با فضای داخلی خنک به قیمت گرم شدن خیابان های اطراف. او گفت: «در واقع به این موضوع مشکوک خواهم بود. ما می خواهیم راهی برای عبور از آن بدون استفاده از تهویه هوا پیدا کنیم.

پس چگونه باید خانه هایمان را خنک کنیم؟

GeoPic/Alamy

دو دلیل اصلی: تقاضای انرژی و اثر جزیره گرمایی شهری. در سال 2020 حدود 1885 تراوات ساعت برای خنک کردن فضا در سطح جهان استفاده شد، در مقایسه با مصرف جهانی برق 22484 تراوات ساعت در سال 2019. کوین لین در آژانس بین المللی انرژی بنابراین، تهویه مطبوع تقریبا یک دهم تقاضای جهانی برق را تشکیل می دهد. صرفاً استفاده از الکتریسیته کم کربن از باد، خورشید و انرژی هسته ای ممکن است راه حل آسانی به نظر برسد. متأسفانه امروزه ما شبکه های برق 100 درصد کم کربن نداریم. لین می‌گوید در همین حال، مصرف برق اضافی برای خنک‌سازی به معنای انتشار گازهای گلخانه‌ای اضافی است. او می‌گوید: «نمی‌توان گفت که انرژی‌های تجدیدپذیر مشکل را حل می‌کنند. در سمت خورشید، حداکثر توان پنل های خورشیدی فتوولتائیک در خانه ها به طور اتفاقی با اوج تقاضای انرژی برای خنک کننده در ابتدای بعد از ظهر همزمان است.

ما تا مدتی دیگر از اثرات بهداشتی و تلفات ناشی از گرمای شدید این هفته اطلاعی نداریم، اما می دانیم که بدون اقدام، مرگ و میر ناشی از گرما در بریتانیا از اطراف افزایش خواهد یافت. 2500 در سال 2020 تا زمانیکه 7000 در سال تا سال 2050. شکست در خنک نگه داشتن خانه های بریتانیا گزینه ای نیست که ما می خواهیم در نظر بگیریم.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار