کمبود ایبوپروفن: بیمارستان های ایالات متحده با عرضه ایبوپروفن مایع بحرانی مواجه هستند

به دلیل کمبود دارو، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به طور موقت به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی اجازه می دهد تا جایگزین های تایید نشده ایبوپروفن مایع را برای استفاده در بیمارستان ها تولید کنند. این فرآیند که ترکیب نامیده می‌شود، با مخلوط کردن یا اصلاح مواد دارویی، جایگزین‌های تقریباً یکسانی تولید می‌کند و می‌تواند کمبود مسکن‌ها را در بیمارستان‌ها کاهش دهد.

شاتراستاک / آنا هویچوک

می‌گوید: «ما کاملاً از فرمول مایع دور شده‌ایم زیرا محصولات در دسترس نیستند امیلی بنفیلد در بیمارستان کودکان سیاتل، که حدود دو ماه پیش تمام شد. او می‌گوید برای ادامه درمان بیماران، او و همکارانش به تهیه‌ی ایبوپروفن از طریق خرد کردن قرص‌ها و مخلوط کردن آن‌ها با مایع متوسل شده‌اند – فرآیندی زمان‌بر و منابع فشرده.

هفت دستگاه خوراکی با داروهای صورتی رنگ.  کد شاتر استاک 360090797;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

در پاسخ به کمبود ایبوپروفن مایع، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور موقت به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا داروهای غیر مورد تایید FDA را برای تسکین تب و درد تولید و توزیع کنند.

سلامتی


27 ژانویه 2023

برای خلاصه ای از تمام اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، هر شنبه برای خبرنامه بررسی سلامت رایگان ما ثبت نام کنید.

با این حال، بدون تایید FDA – که نیاز به آزمایشات بالینی برای تعیین ایمنی و اثربخشی یک دارو دارد – این محصولات خطرات ایمنی بیشتری دارند و ممکن است موثرتر باشند. Benefield می‌گوید: «با توجه به آنچه گفته شد، ما هنوز در درمان درد و تب بیماران خود با این محصولات ترکیبی موفق هستیم.

مولوی می گوید این اولین باری است که می بیند FDA محصولات حاوی ایبوپروفن را توصیه می کند. “توصیه واقعاً بزرگی یک مشکل را نشان می دهد [shortage] بنفیلد می گوید. “ترکیب چیزی است که بهتر است از آن اجتناب شود مگر اینکه واقعاً ضروری باشد.”

نسخه های مایع ایبوپروفن در بیمارستان های ایالات متحده در حال اتمام است

برای ماه‌ها، مشکلات زنجیره تامین و افزایش تقاضا باعث کمبود دارو در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا شده است. کووید، آنفولانزا و RSV واقعاً فشار وارد کرده اند [on supplies]”گفت لیزا مولوی در Northwell Health در نیویورک. کمبودها باعث شده بیمارستان‌ها و خرده‌فروشان برای دریافت نسخه‌های مایع ایبوپروفن که برای کاهش تب و درد در کودکان و بزرگسالانی که نمی‌توانند قرص‌ها یا قرص‌ها را قورت دهند، استفاده شود، با مشکل مواجه شوند.

مولوی می گوید، مشکل این است که محصولات ترکیبی را نمی توان در داروخانه های خرده فروشی فروخت، جایی که بیشترین کمبودها وجود دارد. FDA گفت که در حال کار برای افزایش دسترسی به خرده فروشی است، اما هیچ نشانی از نحوه برنامه ریزی برای انجام این کار ارائه نکرد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2356728-us-hospitals-are-facing-critically-low-supplies-of-liquid-ibuprofen/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برای کاهش بخشی از این بار، FDA در 20 ژانویه اعلام کرد که به تأسیسات تولیدی تعیین شده اجازه می دهد تا ایبوپروفن ترکیبی در دسته های بزرگ برای توزیع در بیمارستان ها. اگرچه این محصولات مورد تایید FDA نیستند، اما از قوانین FDA خاصی مانند استفاده از نگهدارنده های ضد باکتری و آب استریل شده پیروی می کنند. تولیدکنندگان همچنین باید تمام مواد تشکیل دهنده را از نظر آلاینده ها غربال کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار