گل لاله، معرفی+ نگهداری+ نماد+ عکس کافه گلدون | mikhakflower

همچنین با مراجعه به فروشگاه اینترنتیاین مرکز می توانید بهترین آفت کش و قارچ کش گیاهان را تهیه کنید. برای خرید و مشاوره انواع کود، سم و خاک می توانید با شماره های که در قسمت زیر نماش داده شده است در زمان های مشخص تماس بگیرید. به طور کلی باید در نظر بگیرید که این گیاهان به هوای سرد بیشتر علاقه دارند تا هوای گرم.

  • از لحاظ گیاه شناسی انواع گل لاله به دو گروه بزرگ لاله های پرورشی و لاله های خودرو تقسیم می شود.
  • در ادب فارسی لاله در اغلب موارد مظهر رنج و گداز عشق است.
  • گاه به خاطر سیاهی مدوری که چون داغی در وسط جام آن است به دل سوختهٔ عاشق تعبیر شده‌است.
  • اگر به دنبال این هستید که گل لاله‌ای که پرورش میدهید آب کمتری مصرف کند آن را در محیط های روباز کشت کنید.
  • تا اینکه گل لاله در اوایل سال 1554 م توسط امپراتوری عثمانی به اروپای شرقی منتقل شد و در سال 1562 به هلند نیز رسید.
  • آنها به سرعت وارد اروپا شدند و در دوران شیدایی لاله به یک کالای دیوانه کننده تبدیل شدند.

یک حوله تمیز را در ظرف فرو کرده و گلبرگها را در آن بریزید. سپس حوله را لوله کنید تا گلبرگها له شوند، گلهای له شده را روی پوست آسیب دیده خود بگذارید و تاثیر سریع و ضد التهابی آن را به چشم ببینید. گلها را با حوله داغ برای 10 دقیقه در محل جراحت نگه دارید. اکنون در گلدان آب بریزید، تا جایی که فقط 3 سانتی متر از پایین پیاز را بپوشاند. در سالهای اول، لاله‌های جوان فقط برگ تولید خواهند کرد. اما تقریبا در سال سوم، می‌توانید منتظر شکوفه‌های لاله باشید.

ویژگی مهمی که این گل را خاص کرده است این است که در انتهای ساقه این گیاه در برخی از گونه ها یک گل و در برخی دیگر چندین گل شکل می گیرد. از ویژگی دیگر این گل ارتفاع آن است که با توجه به نوع گونه آن 10 سانتیمتر تا 71 سانتیمتر متفاوت است. برای داشتن گل های باکیفیت عالی باید سوخ ها به مدت زمان 6 تا 8 هفته برای تشکيل و شروع گل دهی در دمای 7 تا 9 درجه سانتی‌گراد باشد. توجه داشته باشید که انواع گل لاله به نوسانات دمایی حساسیت دارد و باعث مرگ و سقط گل می شود. لاله‌ها بطورکلی در چهار طبقهٔ کلیِ زود گل‌دهنده، میان‌رس، دیر گل‌دهنده و گونه‌ها قرار می‌گیرند.

http://architecton.ir

برای این کار بهتر است گلدان مجله خبری گل میخک عباسی را پشت پنجره جنوبی خانه قرار دهید. اگر به دنبال یک کار زیبا و هنری در منزل هستید می توانید پرورش این گل های زینتی را انجام دهید. در هنگام اواسط پاییز می توان برای کاشت این گل اقدام کرد چرا که زمان بسیار مناسبی است. خاکی که گل لاله بتواند به خوبی در آن رشد و نمو یابد خاک شنی و رسی باشد.

گیاه‌شناسی گل لاله و نحوه رشد و نمو آن:

از ویژگی‌های خاص گونه‌ی شنل قرمزی برگ‌های سبز با رگه‌های بنفش روی آن‌ها است. این گونه بومی آسیا است و رنگ گل در این گونه قرمز با مرکز مشکی است. در گام آخر باید روی گلدان با کاه و کلش یا ماسه پوشیده شود.

بیماری ها و نواقص گل لاله

توسط احمد گل کار

احمد گل کار