گل لاله به انگلیسی معنی در دیکشنری آبادیس | mikhakflower

اما گل لاله با گل شقایق تفاوت های بسیاری دارد و نباید این دو گل را با هم اشتباه گرفت. گل زینتی لاله همانند هر گیاه زنده‌ای از پیاز، ساقه، پرچم، تخمدان و گلبوش تشکیل یافته است. گل‌های لاله تنوع بسیاری در رنگ دارند و تقریبا در همه رنگ‌ها می توان گل لاله را یافت.

نوع خاک

آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. اگر به دنبال راهی برای خرید پیازهای مرغوب با این ویژگی ها می گردید، بهتر است که خرید از فروشگاه های معتبر را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که پیازهای خریداری شده از تولیدات شرکت های معروف و شناخته شده باشند. به این ترتیب هیچ شک و تردیدی در میزان کیفیت پیازها نخواهید داشت. اواسط آذر ماه تا اوایل بهمن بهترین زمان کاشت برای این گیاه محسوب می شود. اگر گیاه خود را به موقع بکارید، اوایل اسفند ماه زمان کنار زدن کاه و کلش فرامی رسد.

معرفی گل لاله

خاک مرطوب منجر به قارچ و بیماری می شود و می تواند پیازها را پوسیده کند. برای تقویت زهکشی سریع پوست درخت کاج، شن یا هر ماده زبر دیگری را به خاک اضافه کنید. اگر قصد دارید مجله خبری گل میخک های چند ساله پرورش دهید، هنگام کاشت آنها در پاییز با کود متعادل به آنها تغذیه کنید. لامپ ها سیستم ذخیره‌سازی کامل خودشان هستند و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک سال هستند. از مواد ارگانیک، کمپوست یا یک غذای لامپ با زمان آزادسازی متعادل استفاده کنید. بنابراین، بسیاری از باغبانان آنها را به عنوان یک ساله رفتار می کنند و هر پاییز پیازهای جدیدی می کارند.

  • بهترین مقدار برای این منظور نیز دو بار در هفته در زمان گلدهی و کمی پیش از آن، و نصف این میزان برای فصول سرد سال است.
  • انواع گل لاله از لحاظ گل کاری و زارعت گلی یکساله بشمار می رود.
  • واژهٔ لاله امروزه به گل های پیازداری گفته می‌شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن سانان و از تیرهٔ سوسنیان است و کاسه و جام آن تشکیل جامی کامل می دهد.
  • با شروع فصل بهار، بوته های لاله از زمین بیرون می آیند و شروع به گل دادن می کنند.
  • لازم است در نظر بگیرید که با مراقبت از پیاز گل لاله هلندی نباید بیش از دو سال انتظار گلدهی از آن داشته باشید.

خاک این گل باید خاکی با زهکشی بسیار بالا و سبک باشد. لاله امپراطور با نام علمی Tulipa fosteriana‌ و نام انگلیسی Emperor است. در ادب فارسی لاله در اغلب موارد مظهر رنج و گداز عشق است. گاه به خاطر سیاهی مدوری که چون داغی در وسط جام آن است به دل سوختهٔ عاشق تعبیر شده‌است.

تکثیر به کمک پیازچه‌ها

فقط هنگام کاشت و بعد از آن در فصل بهار به لاله کود بدهید. کمپوست، پودر استخوان و کود گرانوله برای لاله مناسب هستند. محل مناسب کاشتن پیاز لاله جایی است که آفتاب صبحگاهی و سایه ی طولانی عصرگاهی داشته باشد. گل لاله با گل‌هایی از خانواده نرگس رابطه خوبی ندارد پس گل‌های نرگس را با گل لاله یکجا قرار ندهید تا گل های لاله شما پژمرده نشود.

http://architecton.ir

توسط احمد گل کار

احمد گل کار