یک موشک چینی به زمین سقوط کرد اما هیچ کس نمی داند کجاست

موشک Long March 5B در سایت پرتاب Wenchang در چین

CFOTO / انتشارات آینده از طریق گتی ایماژ

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت مجله نیویورک تایمز احتمال آسیب رساندن به فعالیت‌های هوانوردی یا افراد روی زمین کم است و «چین همیشه فعالیت‌هایی را در زمینه استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو طبق قوانین بین‌المللی و رویه بین‌المللی انجام داده است – ورود مجدد آخرین مرحله موشک. یک رویه بین المللی است».

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

با این حال، اگر شما در همان عرض جغرافیایی اروپا یا روسیه و همچنین آسیا یا آمریکای جنوبی با توجه به دو مدار آخر تقویت کننده زندگی کنید، خطر برای عموم نزدیک به صفر است. افراد خارج از این مناطق شانس ابتلا به این بیماری را ندارند، اما این شانس هنوز هم بسیار کم است – بیش از 1 در 10 تریلیون.

موشک Long March 5B در سایت پرتاب Wenchang در چین

پرتاب‌های موشکی قبلی چین در مکان‌های غیرمنتظره فرود آمدند: اولین پرتاب موشک Long March-5B به نظر می‌رسید. پراکندگی آوار در روستاها در ساحل عاج در می 2020، زمانی که Long March-5B دیگری برای پرتاب یک ماژول ایستگاه فضایی دیگر در آب فرود آمد. نزدیک فیلیپین و مالزی در جولای 2020

– فرماندهی فضایی ایالات متحده (@US_SpaceCom) 4 نوامبر 2022

سرعت سریع پیشرانه تقریباً 30000 کیلومتر در ساعت به این معنی است که زمان دقیق ورود مجدد آن بر جایی که فرود خواهد آمد تأثیر می گذارد، با چند ثانیه تغییر مکان برخورد با ده ها کیلومتر. مکان ضربه هنوز محاسبه نشده است.




منبع: https://www.newscientist.com/article/2345709-chinese-rocket-has-crashed-back-to-earth-but-no-one-knows-where/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار