یک هلیکوپتر نظامی بدون سرنشین در یک ماموریت شبیه سازی شده 134 کیلومتر پرواز می کند

شاهین‌های سیاه خودمختار ممکن است از برخی مناقشات گذشته مربوط به وسایل نقلیه نظامی خودمختار تسلیحاتی اجتناب کنند. پتیجان می گوید، اما همیشه این خطر وجود دارد که چنین هواپیماهای خودمختار، حتی هواپیماهای غیرمسلح، در صورت بروز مشکل، باعث آسیب یا آسیب به افراد روی زمین شوند.

نسخه‌های پهپاد بلک هاکس و دیگر هواپیماهای نظامی می‌توانند بدون به خطر انداختن جان خلبانان انسان، سوخت‌گیری کنند. اما ارتقاء کیت MATRIX همچنین می تواند به هواپیماها اجازه دهد تا زمانی که خدمه انسانی در حال استراحت هستند، به تنهایی به انجام ماموریت های کم خطرتر ادامه دهند.

تد کارلسون / Sikorsky AircraftF

یک آزمایش پرواز جداگانه با برخاستن هلیکوپتر با یک تن محموله متصل به یک خط طولانی 12 متری (40 فوت) و پرواز به منطقه فرود تعیین شده آغاز شد. در طول این پرواز، سیکورسکی نشان داد که چگونه یک اپراتور انسانی روی زمین می تواند از یک میز صفحه نمایش لمسی برای فرمان دادن به هلیکوپتر بدون سرنشین برای رها کردن بار زنجیر خود و دور شدن برای گرفتن قربانی شبیه سازی شده در میدان نبرد استفاده کند.

این آخرین مرحله از برنامه آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده بود نام مستعار که فناوری MATRIX سیکورسکی را آزمایش می کند – کیت جایگزینی که می تواند هلیکوپترها را به هواپیماهایی تبدیل کند که به طور مستقل پرواز می کنند. اولین آزمایش‌های پروازی کوتاه‌تر بدون هیچ انسانی در هواپیما در ماه فوریه انجام شد.

هلیکوپتر خودمختار برای برداشتن یک آدمک می ایستد

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345517-unpiloted-military-helicopter-flies-134-km-in-simulated-mission/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeایگور چرپینسکی از Sikorsky Innovations، سازنده هواپیما که بلک هاوک را تولید می کند، در یک کنفرانس خبری گفت: «این یک سیستم واقعاً خودمختار است. هنگامی که توضیح دادید که ماموریت در مورد چیست، حتی نیازی به پیوند داده ندارید – هواپیما تمام تصمیمات را می گیرد.

در رزمایش اخیر ارتش، این پرواز شامل هلیکوپتر بلک هاوک بود که حامل 227 کیلوگرم (500 پوند) خون شبیه سازی شده و واقعی بود. این هلیکوپتر تا ارتفاع 200 فوتی از سطح زمین با سرعت 185 کیلومتر در ساعت (115 مایل در ساعت) بین کوه ها پرواز کرد و با تکیه بر حسگرهای داخل هواپیما از برخورد با هر چیزی جلوگیری کرد. چرپینسکی گفت: «اگر بخواهید ما یک ماشین خودران هستیم، بنابراین از لیدار و دوربین استفاده می کنیم.

یک پرواز آزمایشی جداگانه نشان داد که چگونه نسخه خودمختار هلیکوپتر بلک هاوک می تواند بیش از یک تن محموله را که از زیر شکم خود آویزان شده است حمل کند و حتی مسیر پرواز را تغییر دهد تا یک آدمک جایگزین یک سرباز مجروح شود. تظاهرات پرواز در جریان تمرینی در ماه اکتبر انجام شد.

می‌گوید: «من فکر می‌کنم این یک جهش قابل توجه از تمرین‌ها و آزمایش‌های قبلی است که در آن هنوز یک خلبان در هواپیما وجود داشت. ایستگاه پتی جان در مرکز امنیت جدید آمریکا، یک اندیشکده امنیت ملی در واشنگتن دی سی، “80 مایل فاصله بسیار قابل توجهی است.”

تد کارلسون / Sikorsky AircraftF

یک هلیکوپتر نظامی ایالات متحده که به طور کامل توسط رایانه پرواز کنترل می شد، در حالی که یک پرواز نمایشی 134 کیلومتری را برای رساندن ذخایر خون انجام می داد، با سرعت کم و با سرعت در دره ای پرواز کرد.

یک هلیکوپتر مدرن بلک هاوک به طور مستقل بین کوه ها پرواز کرد تا در یک ماموریت شبیه سازی شده، ذخایر خون را تحویل دهد. همچنین یک تصادف پزشکی شبیه سازی شده را شناسایی کرد

فن آوری


2 نوامبر 2022

هلیکوپتر خودمختار برای برداشتن یک آدمک می ایستد

یک هلیکوپتر بلک هاوک که به طور مستقل پرواز می کند

پتیجان می‌گوید: «انجام این مأموریت‌های نرم‌تر که لزوماً در انتهای نیزه نیستند، ارزش بالقوه زیادی دارد».

یک هلیکوپتر بلک هاوک که به طور مستقل پرواز می کند

توسط احمد گل کار

احمد گل کار